محمود زمانی قمی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با تسلیت اربعین حسینی و قدردانی از سید محمد میرمحمدی استاندار قبلی افزود: باید فرهنگ تشکر از بزرگان و پیشینیان در استان و منطقه گسترش یابد تا موفقیت برای همگان به دست آید.
وی اصلی ترین مساله را برگرداندن رونق و توسعه در جامعه عنوان کرد و یادآور شد: در واقع جانمایه اقتصاد مقاومتی و مقاومتی اقتصاد کشور جان گرفتن تولید است که مقام معظم رهبری تا مدیران دولت همگی بر آن تأکید و تفاهم دارند.
استاندار یزد با بیان اینکه معضل بزرگ جامعه بیکاری است، جمعیت بیکاران خطرناکترین جمعیت محسوب می شوند ، تأکید کرد: راه حل این مشکل و رونق تولید در کشور توجه جدی به اقتصاد مقاومتی است که بهترین تعریف آن در ابلاغ مقام معظم رهبری آمده است.

** تیم اقتصادی به دور از سیاست زدگی به اقتصاد مقاومتی بپردازد
زمانی قمی تصریح کرد: به همین دلیل تیم اقتصادی استان باید به دور از سیاست زدگی و پرداختن به مسایل فرعی به اصلی ترین مسأله نظام بپردازد، مدیران با قبول و بیان واقعیت های موجود ، در قبولاندن برخی مسائل غیرواقعی به استاندار تلاش نکنند چون منابع خبری استاندار متفاوت است.
وی تحرک جدی تیم اقتصادی را تنها راه علاج مشکلات دانست و تأکید کرد: با هیچ فردی عقد اخوت و رفاقت نبسته ام و به فکر این هستم که وقتی از این استان خارج می شوم باید دربرابر خداوند ، مردم و جودان خودم پاسخگو باشم بنابر این همچون شما به یزد تعصب دارم.
رئیس ستاد مدیریت راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان گفت: دوره جدیدی شروع شده که اقتضائات خودش را می طلبد ؛ استراحت های معمول و تعطیلی نداریم و باید گروه اقتصادی در استان صنعتی یزد چابکِ چابک ظاهر شود و قضاوت جامعه از این تغییر ، تحرک بیشتر این تیم باشد.
زمانی قمی با اشاره به برخی عملکردهای ارائه شده از سوی دستگاه ها تاکید کرد: این ها عملکرد روزمره دستگاه هاست و باید سنت شکنی کرد و عملکرد جدید ارائه شود تا بتوان در قالب اقتصاد مقاومتی از آن دفاع کرد.

** عملکرد میراث فرهنگی از نظر اقتصاد مقاومتی رضایت بخش نیست / یزد حلقه اتصال تمدن ایران قبل از اسلام و بعد از اسلام
وی با بیان اینکه گردشگری فرصتی بزرگ برای درآمدزایی در استان است ، افزود: یزد حلقه اتصال تمدن ایران قبل از اسلام و بعد از اسلام محسوب می شود که در کنار هم به صورت مسالمت آمیز زندگی کرده و مانده اند.
استاندار یزد ادامه داد: در واقع تمدن ایرانی بدون یزد مفهومی ندارد از این رو باید با استفاده از این ظرفیت ، هم یزد و هم ایران را به دنیا معرفی کنیم به همین دلیل معتقدم عملکردهای میراث فرهنگی از نظر اقتصاد مقاومتی رضایت بخش نیست و باید این مجموعه با نخبگان برای شناسایی مسیرهای سرمایه گذاری جلساتی داشته باشد.
زمانی قمی در باره فعالیت بخش های اقتصاد خرد هم گفت: مدیران مجموعه روستایی ، کشاورزی و سایر بخش ها باید به سراغ مدل های موفق بهره گیری از اقتصاد خرد بروند تا مشکل اشتغال و تولید در روستاها نیز رونق یابد .
وی در ادامه چند کار فوری را برای اعضای ستاد تشریح کرد و افزود: مهمترین و فوری ترین کار، سرعت در پرداخت تسهیلات رونق تولید از سوی بانک ها و سپس ، نظارت بر پرداخت آنهاست که برای این کار باید رونق تولید سرعت بگیرد.
این مسئول مقاوم سازی اقتصاد را در گرو سپردن اقتصاد به بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: جلسات این ستاد باید چرخشی باشد و به شهرستانها ، بانک ها و واحدهای تولیدی نیز برویم با این حال شناسایی مشکل قانونی نیز در دستور کار باشد.

** طرح های با اشتغال بالا شناسایی و در اولویت قرار گیرند/ سایتی برای تجاری سازی ایده های نخبگان طراحی شود
استاندار یزد یادآور شد: در حوزه طرح های نیمه تمام با بیش از 55 و 60 درصد پیشرفت کار نیز طرح هایی با اشتغال بالا شناسایی و در اولویت قرار گیرند .
زمانی قمی بار دیگر بر ممنوعیت قطع هر نوع خدمات به واحدهای تولیدی بدون اجازه استانداری تاکید کرد و افزود: برای وصول مطالبات باید سامانه ای راه اندازی شود و به بهانه بدهی هزینه های آب و برق و گاز ، نباید فعالیت های تولیدی استان تعطیل شود.
وی گزارش دهی دقیق مدیرکل گمرک استان از وضعیت گمرکی، ریز صادرات و واردات، ارزش صادرات و تلاش در راستای گسترش اقتصاد دانش بنیان را خواستار شد و اظهار کرد: حتما سایتی از سوی پارک علم و فناوری و مجموعه های مرتبط طراحی شود تا نخبگان و دانش آموختان با ارائه ایده های خود بتوانند شاهد تجاری سازی و خلق ثروت این نظر باشند.
استان یزد با داشتن 3هزار 600 واحد صنعتی به عنوان چهارمین استان صنعتی کشور محسوب می شود و سال گذشته در حوزه عملکرد اقتصاد مقاومتی چهارمین استان کشور بوده است.
1968*2047* خبرنگار : محمودرضارحمانی ** انتشار : عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.