به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمید رضا ارباب سلیمانی روز یکشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب استان اردبیل افزود: فاصله گرفتن مردم از کتاب و کتابخوانی حتی در حوزه های علمیه هم مشاهده می شود و متاسفانه بجای علم و علم آموزی مدرک گرایی در مراکز علمی کشور رواج یافته است .
وی اظهارکرد: فلسفه برگزاری نمایشگاه بر هیچ کسی پوشیده نیست و این نمایشگاه ها به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان های مختلف برگزار می شود تا مردم با یافته های علمی جدید آشنایی بیشتری داشته باشند .
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی و دینی بابیان اینکه پایه اصلی موفقیت ما اقتدار علمی است افزود: جهان مستکبر در تلاش است جهان را به 2 قطب تبدیل کند تا نقش سلطه گری را برعهده داشته و افکار و عقیده خود را بر دنیا غالب کند و وظیفه ما در قبال این همه سلطه گری ها شناخت موقعیت خود و ایستادگی در برابر این سلطه گری استکبار است.
ارباب سلیمانی بیان کرد: استکبار با استفاده از قدرت سیاسی ،نظامی ،اقتصادی و فرهنگی در تلاش است تا به اهداف شوم خود دست یافته و ایران اسلامی را از بهره گیری یافته های علمی جدید محروم نگه دارد.
وی ادامه داد: غرب می خواهد القا کند که ایرانی ها نمی توانند کارهای علمی بزرگی را انجام دهند و اکنون به رغم موفقیت های علمی بزرگ کشورمان باز در برخی دانشگاه ها تولیدات علمی را می بینیم که چیزی جز ترجمه آثار غربی نیست.
ارباب سلیمانی گفت: اگر می خواهیم در این جنگ نابرابر به پبروزی برسیم راهی جز اقتدار علمی وجود ندارد و این اقتدار علمی در سایه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بدست می آید .
وی بیان کرد: ضروری است ما ایرانی ها اقتدار علمی خود را به اثبات رسانده و با فرهنگ سازی در امر مطالعه و کسب رتبه علمی برتر جهانی به قدرت بین المللی تبدیل بشویم .
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی و دینی، آسیب شناسی فرهنگ مطالعه ،مخاطب شناسی مولفان و ناشران ،برگزاری برنامه های کودک ونوجوان ،گرایش مادران به کتابخوانی ،فراهم کردن زمینه آثار کتاب ،دسترسی آسان به کتابخانه ها و حمایت بیشتر از متولیان ،ناشران و محققان را از برنامه های مهم قابل اجرا اعلام کرد و گفت: با عمل به این اقدامات می توان شاهد ترویج فرهنگ کتابخوالنی در کشور شد .
در آئین آغاز بکار این نمایشگاه که به مدت پنج روز برای بازدید عموم برپا شده از آثار برتر رونمایی و از برگزیدگان آثار برتر دومین جشنواره کتاب سال استان تجلیل شد.
ایرنا،در این نمایشگاه 300 ناشر کشوری و استانی حضور یافتند و انتخاب کتاب سال ،برگزاری کارگاه اقتصاد مقاومتی ،کارگاه داستان نویسی ، نشست تحلیل محتوای مطبوعات استان ،نقد و بررسی کتاب ،ایستگاه سرگرمی ،قصه گویی و قرآن خوانی از برنامه های جانبی آن است.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.