همزمان با اربعین حسینی مراسم جاماندگان از کربلا در مسجد اعظم اردبیل برگزار شد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: مراسم روز اربعین حسینی در مسجد اعظم اردبیل و ساعت 9 صبح برگزار شد. 
حجت الاسلام مهدی ستوده خاطر نشان کرد: همچنین در این روز اجتماع عظیم عزاداران اربعین حسینی در امامزاده سید صدرالدین اردبیل و با حضور عزاداران حسینی برگزار شد. 
وی با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی به برگزاری مراسمات مختلف در اردبیل با همزمان با این ایام حزن و اندوه اشاره کرد و افزود: در شب اربعین حسینی عزاداری هیئت دیوانگان شاهزاده علی اکبر معروف به «جابی دسته سی» به همراه محله اوچدکان یکی از محلات ششگانه اردبیل برگزار شد. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل یادآور شد: در سایر شهرستان‌های استان اردبیل نیز مراسمات عزاداری برگزار شده و مردم همنوا با جوش و خروش زینب (س) با کاروان حزین کربلا همنوا شدند.   ستوده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عشق به امام حسین(ع) بعد زمان و مکان ندارد بیان کرد: امروز با گذشت قریب به 15 قرن از حادثه کربلا هنوز هم سیره امام حسین(ع) در جامعه اسلامی جاری و ساری است. 
وی گفت: زینب(س) کاروانسالار اسرای کربلا آئین عاشورائیان را تا ابد زنده نگهداشت و با رسوایی یزید پرچم نهضت حسینی را برای همیشه تاریخ به اهتزاز درآورد. 
عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل فلسفه اربعین را یادآور شد و اظهار داشت: زینب(س) در اربعین حسینی و در راه وصال به برادر شهید خود در راه کربلا منزل به منزل عشق را تفسیر کرد و همگان را به اهداف قیام امام حسین (ع) آگاه کرد.   ستوده مدافعان حرم را پایبندان به راه و سلوک امام حسین و ابوالفضل العباس دانست و گفت: امروز شهدای مدافعان حرم ما راه علمدار کربلا را پیموده و محافظان عصمت و آبروی شیعه در حرمین شریفین هستند.   وی مشارکت در دفاع و بازسازی از حرمین شریفین را در این برهه زمانی وظیفه همگانی دانست و افزود: شیعیان امروز با عطش و اشتیاق با شرکت در راهپیمائی عظیم اربعین میزان ارادت خود را به ائمه و حرم های مطهر نشان دادند و در هیچ برهه‌ای از زمان اجازه نخواهند داد کوچکترین خللی به این حرم‌های شریف وارد شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.