مدیر اجرایی معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: تدوین اطلس گیاهان دارویی بومی استان به برنامه‌ریزی مناسب جهت کشت، تولید و فرآوری این گیاهان کمک شایانی می‌کند.

به گزارش ایلنا، جواد فرخی در نشست مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات تجربی گیاهان دارویی استان اردبیل با بیان این مطلب به آمادگی جهاد دانشگاهی برای همکاری در تدوین این اطلس اشاره و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به پتانسیل‌های خود می‌تواند در شناسایی و ساماندهی گیاهان دارویی وارد شود.

وی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه گیاهان دارویی را خاطرنشان شد و اضافه کرد: اولین واحد آزمایشگاهی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل با هدف شناسایی گیاهان بومی منطقه در شهرستان گرمی راه‌اندازی شده است.

فرخی از فعالیت آزمایشگاه‌های تخصصی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در زمینه اسانس، عصاره و عرق‌گیری، فرآوری و افزایش ارزش افزوده این گیاهان خبر داد و افزود: این نهاد انقلابی از گذشته تاکنون اطلاعاتی در خصوص گیاهان دارویی بومی منطقه جمع آوری کرده که لازم است تحقیقات انجام شده، کاربردی و با اصلاح الگوی کشت و جذب سرمایه‌گذار وارد فاز توسعه‌ای شود.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی گیاهان دارویی و طب‌سنتی برای اقشار مختلف جامعه از دیگر برنامه‌های جهاد دانشگاهی استان اردبیل در این زمینه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.