به گزارش ایرنا ، علیرضا اورنگی روز یکشنبه در جلسه تشریح روند اجرایی نظامهای بهره برداری اراضی پایاب سد خداآفرین افزود: اگرواگذاری اراضی به عشایری که پروانه چرا دارند به صورت انفرادی و تک به تک صورت گیرد این امرزمانبر خواهد بود.
وی بیان کرد: اگر عشایر با هم اتحاد و انسجام داشته و تشکل هایی با زمین زراعی 100 تا 300 هکتاری به ثبت رسانند مدیریت امور اراضی استان نیز واگذاری این اراضی را به تشکل ها آغاز خواهد کرد.
او بیان کرد: در این تشکل ها هرفرد با توجه به سهمی که در واگذاری مشخص خواهد شد بهره اقتصادی خواهد برد، هدفی که سازمان امور اراضی در اراضی پایاب سد خداآفرین دنبال می کند این است که هرچه سریعتر زمین های واگذاری شده به زیر کشت روند و با ایجاد اشتغال شاهد افزایش تولید محصولات کشاورزی در منطقه باشیم .
اورنگی اظهار کرد: هدف از واگذاری اراضی به عشایر دستیابی به توسعه پایدار است و امیدواریم که با سعی و اهتمام مسئولان محلی و کشاورزان منطقه شاهد رشد و شکوفایی بخش کشاورزی در این منقطه زر خیر باشیم
رئیس سازمان امور اراضی کشور اضافه کرد: واگذاری اراضی به عشایر با سرعت و دقت هرچه بیشتر صورت می گیرد و ملاک در این واگذاری قانون است.
وی گفت: رویکرد ما این است که واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین به بهره برداران می بایست در کمترین زمان ممکن و با بیشترین میزان دقت صورت بگیرد زیرا هرگونه اهمال و سهل انگاری و تاخیر در این واگذاری به اقتصاد استان و کشور ضرر می زند.
طرح پایاب سد خداآفرین از سال 92 در حال اجراست و با اجرای آن بیش از 62 هزار هکتار از اراضی دیم منطقه آبی خواهد شد. این طرح در کنار مهار آب های مرزی با یک میلیارد دلار اعتبار درحال اجراست.
خبرنگار : گیتی طالبی **انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.