امین شکوری مقدم روز شنبه گفت: یک قطعه گونه حمایت و حفاظت شده قرقاول خزری ماده که در اراضی محدوده شرکت سیمان آرتا اردبیل توسط فعالان محیط زیست پیدا و به عوامل این نمایندگی تحویل شد برای انجام معاینات پزشکی و اقدامات لازم در خصوص درمان این پرنده به کلینیک حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل انتقال یافت.
او با اشاره به اینکه هرگونه جانوری زیستگاه مختص به خود را داشته و قابلیت ادامه حیات در خارج از زیستگاه مربوطه را ندارد از عموم مردم خواست از هرگونه انتقال و رهاسازی گونه های جانوری به صورت خودسرانه خودداری کرده و در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب رابه ادارات حفاظت محیط زیست گزارش کنند.
وی افزود: این شهرستان جز زیستگاههای این پرنده نیست و پرنده مذکور پس از طی دوره درمان برای رهاسازی به زیستگاه اصلی خود انتقال داده خواهد شد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست مشگین شهر نیز گفت: یک قطعه حواصیل خاکستری آسیب دیده پس از تیمار و بازیابی توان پرواز در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.
یوسف محمدی روز شنبه افزود: این پرنده که توسط همیاران محیط زیست به اداره تحویل داده شده بود، پس از چند روز نگهداری و توان بازگشت به طبیعت توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست مشگین شهر در سد مزرعه جهان رهاسازی شد.
محمدی از علاقمندان به حیات وحش خواست در صورت مشاهده هرگونه پرنده زخمی و آسیب دیده، آن را به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده و یا با شماره 32530666 اداره حفاظت محیط زیست مشگین شهر تماس بگیرند.
نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل و مشگین شهر در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.