به گزارش ایرنا ، سخاوت بیرامی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خلخال افزود: در حال حاضر از 132 مدرسه و آموزشگاه موجود این منطقه تنها ساختمان 17 مدرسه تازه احداث شده ، 20 مدرسه نیز عمر زیر 20 سال دارند و مابقی مدارس دارای عمر بالای 40 تا 76 سال هستند.
وی گفت: بدلیل کمبود فضای آموزشی هم اکنون برخی از مدارس خلخال با دانش آموز بیش از 500 نفر و با ظرفیت کلاس های با بیش از 40 دانش آموز اداره می شوند که وجود این تعداد دانش آموز در یک کلاس با استانداردهای تعریف شده وزارت آموزش و پرورش مغایرت دارد.
بیرامی اظهار کرد: قدمت بالای بیشتر ساختمان های مدارس خلخال و احتمال تخریب آنها همواره مسوولان آموزش و پرورش ، مدیران مدارس و اولیای دانش آموزان را از ادامه تحصیل فرزندان در زیر طاق های لرزان مدارس قدیمی نگران کرده و حل این مشکل نیازمند توجه جدی مسوولان امر و تخصیص اعتبارات ویژه برای نوسازی و یا مقاوم سازی ساختمان مدارس قدیمی و فرسوده این منطقه است.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این جلسه توجه ویژه اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل را به بحث نوسازی ساختمان های قدیمی مدارس خلخال را برای حل مشکل نگرانی از ادامه تحصیل دانش آموزان در فضاهای آموزشی در حال تخریب ضروری دانست.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
امسال 230 هزار دانش آموز در سه هزار و 395 مدرسه استان اردبیل مشغول تحصیل علم شدند.
بر اساس آمارها ، عمر مفید بیشتر مدارس این استان سپری شده است.
در شرایطی که با مشارکت خیران و تلاش دولت سال هاست که نبود و یا کمبود جدی فضای آموزشی در استان اردبیل رفع شده اما با این وجود هنوز استان در این رابطه با مشکلاتی مواجه بوده و بسیاری از مدارس به صورت 2 نوبته اداره می شود.
به گفته مسوولان آموزش و پرورش استان اردبیل ، در سه شهرستان پارس ‌آباد ، مشگین‌ شهر و اردبیل با کمبود فضای آموزشی مواجه می باشیم ، هنوز در شهرستان اردبیل ۳۰ درصد مدارس ، پارس ‌آباد ۵۵ درصد و مشگین ‌شهر نیز ۵۰ درصد مدارس به صورت 2 نوبته اداره می شوند.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.