سرهنگ فرهاد احدی روز یکشنبه در مراسم معارفه مسوول حفاظت اراضی شهرستان های نیر و سرعین گفت: بهره گیری از فن آوری سامانه کنترل گشت حفاظت اراضی، تجهیز عوامل گشت به تبلت و برنامه های نرم افزاری لازم بزودی در یگان حفاظت استان اردبیل راه اندازی خواهد شد.
وی اظهار کرد: هماهنگی های قضایی و انتظامی برای جلوگیری از هرگونه تصرف و تعرض به اراضی دولتی و اخذ دستور قضایی لازم از محضر دادستان های شهرستان ها برای مقابله با متصرفین و توقیف هرگونه احداث بنا ، کشت و زرع، درختکاری ، فنس کشی و دیوار چینی در اراضی تحت پوشش و معرفی آنها به مراجع قضایی صورت می گیرد.
وی به برگزاری دوره های تخصصی مبانی انتظامی و ضابطین قضایی برای ماموران حفاظت اراضی اشاره کرد و افزود: تقویت و ساماندهی نیرو و امکانات خودرویی حفاظت اراضی شهرستان های تابعه استان از جمله برنامه های مهم این یگان می باشد که بزودی انجام خواهد گرفت.
او همچنین خواستار حمایت مسوولان اجرایی، قضایی ، نظامی و انتظامی شهرستان ها در راستای مقابله جدی با هرگونه تصرف و تعرض اراضی دولتی و صیانت و حراست از اراضی بیت المال شد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری نیر ، مهدی احمدی فرماندار شهرستان نیر هم در این جلسه گفت: حضور یگان حفاظت اراضی در شهرستان نیر می تواند بسیاری از مشکلات در خصوص تصرف و تعرض به اراضی را حل کند.
در این مراسم سعید ملک زاده بعنوان مسوول حفاظت اراضی شهرستان های نیر و سرعین معرفی شد.
نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
استان اردبیل یک میلیون و 50 هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان بند و 65 هزار هکتار جنگل دارد و در دولت یازدهم موضوع مقابله جدی با زمین خواری کلید خورد.
شواهد از اقدام های عملی دولت تدبیر و امید در جهت رفع تخریب و تصرف منابع طبیعی از جمله در استان اردبیل حکایت می کند اما ادامه روند تخریب و تصرف ها نشانگر ناکافی بودن اقدام ها و لزوم همکاری و هماهنگی بین دستگاهی است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.