به گزارش ایرنا ، اکبر طوبی روز چهارشنبه در نشستی با فرماندار خلخال با بیان اهمیت توسعه صنعت گردشگری در روستاهای استان افزود: دهیارانی که در این راستا قدم برداشته و برای جلب نظر سرمایه گذاران بخش خصوصی در سرمایه گذاری در بخش صنعت گردشگری روستایی قدم بردارند از اعتبارات زیرساخت توسعه گردشگری نیز بهره مند خواهند شد.
وی با اشاره به ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به سرمایه گذاری در تفرجگاه ازناو خلخال از بخشدار مرکزی و دهیار خوجین این شهرستان در جلب نظر سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و توسعه صنعت گردشگری در این منطقه قدردانی کرد.
وی اظهار کرد: امسال با تخصیص 2 میلیارد و 440 میلیون ریال عملیات اجرایی پروژه های بهسازی معابر روستایی خلخال سرعت می گیرد.
او افزود: با تخصیص این اعتبار و نیز جذب مشارکت اهالی عملیات اجرایی بهسازی معابر 12 روستای خلخال از جمله روستاهای طولش ، میانرودان ، کرنق ، اسکستان ، خانقاه سادات و علی آباد از توابع بخش های مرکزی و شاهرود این شهرستان امسال تکمیل می شود.
فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: برای توسعه صنعت گردشگری این شهرستان اعتبارات استانی امسال با اولویت اجرای پروژه های زیرساخت گردشگری در مناطق مختلف خلخال توزیع می شود.
فریدون بابایی افزود: برای تسریع در سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش گردشگری تمام سرمایه گذاران راغب به سرمایه گذاری در خلخال از حمایت های ویژه دولتی برخوردار می شوند.
وی گفت: با توسعه صنعت گردشگری روستایی در این شهرستان علاوه بر رونق اقتصادی اهالی روستاها با ایجاد اشتغال روستایی از روند مهاجرت افراد جویای کار به مناطق دیگر کشور نیز به طور قابل توجهی جلوگیری خواهد شد.
استان اردبیل با یک میلیون و 248 هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
بر اساس آمارهای موجود از مجموع جمعیت استان اردبیل 448 هزار و 554 نفر در یک هزار و 555 روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و 24 روستا بالای 20 خانوار هستند.
تاکنون 873 دهیاری در روستاهای بالای 20 خانوار استان راه اندازی شده که 407 هزار و 495 نفر جمعیت روستایی آن را پوشش می دهد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.