معاون اداری مالی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: دستیابی به درآمدهای اختصاصی از اهداف دانشگاه فنی و حرفه‌ای است. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علیرضا فیروز در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به تبیین اهداف تأسیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به مفهوم واقعی و عملی آن پرداخت و گفت :فلسفه تأسیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به تربیت نیروی حاذق و متخصصی بر می‌گردد که بتواند در کنار تحصیل، تولید نیز داشته باشد و این پویایی زمانی میسر خواهد بود که بتواند قوانین خاص خود را در وزارت علوم به تصویب برساند. 
وی افزود: همینظور تلاش شد تا آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای با جدا شدن از آموزش و پرورش و پیوستن به وزارت علوم گام‌های عملی در تحقق آموزش عالی بردارند. 
فیروز تصریح کرد: متاسفانه فارغ‌التحصیلان ما به دلیل اینکه در دوران دانشجویی خود دست به آچار نشده‌اند و عملا با سیستم عملکرد ماشین‌آلات آشنایی ندارند، در ورود به بازار کار با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند. 
معاون اداری مالی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود: امید می‌رود آموزشکده‌های ما باید با راه‌اندازی کارگاه‌های واقعی و ایجاد خط تولید حتی در مقیاس دانشگاهی بتوانند توان علمی و انگیزه لازم را برای دانشجویان خود فراهم کنند. 
وی با بیان اینکه امروز در برهه‌ای قرار داریم که دانشگاه‌ها باید در همه زمینه‌ها به خصوص بودجه‌های جاری خودکفا شوند؛ چراکه طبق برنامه ششم توسعه همه دانشگاه‌ها موظف هستند تا با امکاناتی که در اختیار دارند طی 5 سال آتی بتوانند حداقل 50 درصد بودجه خود را تامین مالی کنند. 
فیروز تصریح کرد: امروز دانشگاه‌هایی در دنیا موفق هستند که بتوانند علاوه بر تأمین اعتبار بودجه خود، درآمدزایی نیز داشته باشند. 
وی به تبیین موضوع درآمد اختصاصی پرداخت و گفت: استفاده از ایده‌های نو و بکر و تبدیل آن به ثروت افزوده بخشی از درآمدهای اختصاصی دانشگاه را شامل می‌شود. 
فیروز راه‌اندازی خط تولید موتورسواری در یکی از دانشکده‌های این دانشگاه را خاطرنشان کرد و گفت: دانشکده‌های ما زمانی موفق خواهند شد که بتوانند با تولیداتی از این دست و در کنار آن بازاریابی و انعقاد قرارداد و با شرکت‌های بزرگ جهت فروش تولیدات خود علاوه بر مهارت افزایی دانشجویان خود در آنها نیز ایجاد انگیزه  و امید به آینده کنند. 
گفتنی است در این مراسم شهرام جمالی عضور هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان رئیس جدید این دانشگاه معرفی و از زحمات ترحم مصری رئیس سابق این دانشگاه قدردانی شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.