معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: فرآیند تخریب رود ارس باید به صورت علمی بررسی شده و راهکارهای تثبیت خاک در این منطقه ارائه شود. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، جعفر فهیمی در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان اردبیل اظهار کرد: عمده مصرف کننده منابع آب در شمال استان کشت و صنعت با یک سوم اراضی است که در این بنگاه اقتصادی بیشتر از آنکه کشاورزی سودآور باشد صنایع تبدیلی سودآوری دارد.   وی ضرورت استفاده از ظرفیت سد خدافرین را با همکاری دو استان آذربایجان شرقی و اردبیل یادآور شد و تصریح کرد: با اجرایی شدن پایاب سد خدافرین توان تولید و بهره برداری از این سد افزایش یافته و انتظار می رود ساماندهی رودخانه ها و ابنیه های موجود در این منطقه با سازه بیولوژیکی به جای صلبی انجام شود.   معاون استاندار اردبیل مزایای این روش را مستمر بودن و دائمی بودن تثبیت خاک و بهره برداری از این منابع خواند و افزود: برای ما همیشه این سوال مطرح است که چرا مشاوران از این روش استفاده نمی کنند در حالی که با استفاده از این فرآیند جلوی این تخریب ها گرفته شده و عمر خاک نیز افزایش می یابد. 
فهیمی از مسئولان شرکت آب منطقه ای اردبیل خواست؛ تا ظرف ۶ ماه آینده فرآیند تخریب رود ارس را به صورت علمی بررسی کرده و با رعایت مسائل زیست محیطی الگویی مناسب در این زمینه ارائه کنند. 
وی گفت: مهمتر از صدور مجوز برای پرورش ماهی تثبیت خاک در این اراضی برای ما اهمیت دارد و ضروری است در قالب تشریفات قانونی نسبت به صدور اسناد حریم و بستر رودخانه اقدام شود. فهیمی در پایان تصریح کرد: در این جلسات به جای ارائه گزارش های کلی و عملکردی بهتر است راهکارهای منطقی در حل مشکلات بحران آب ارائه شده و شکل عملیاتی به خود گیرد
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.