دبیر کنفرانس ملی هیدرولیک کشور گفت: برای کنفرانس ملی هیدرولیک 461 مقاله علمی مورد پذیرش قرار گرفته که 120 مقاله به صورت سخنرانی و 341 مقاله به صورت پوستری ارائه می‌شود .

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، اکبر صفرزاده در کنفرانس ملی هیدرولیک در اردبیل اظهار کرد: منابع آب زیرزمینی کشور با توجه به بهره برداری‌های غیراصولی در سال‌های اخیر به شدت کاهش پیدا کرده و این امر نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی را در تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای هموطنان به وجود آورده است .

وی به بهره‌برداری بیش از حد از منابع آب زیرزمینی به ویژه استحصال چاه‌‌ها اشاره کرد و گفت: از 609 دشت کشور، 300 دشت ممنوعه و بحرانی لقب گرفته که یکی از این دشت‌ها، دشت اردبیل است .

دبیر کنفرانس ملی هیدرولیک کشور یادآور شد: برای رفع این دغدغه و تامین پایدار منابع آب انجمن هیدرولیک با همکاری صنعت آب کشور کنفرانس‌های سالانه‌ای را با هدف ارائه راهکارهای علمی و منطقی برگزار می‌کند،‌افزود: امسال این کنفرانس با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی در حال برگزاری است .

صفرزاده به مشارکت نهادهای غیردولتی، آب منطقه‌ای، محیط زیست، آب و فاضلاب و دانشگاه‌های استان در برگزاری این کنفرانس اشاره کرد و گفت: حاصل این نشست‌ها در حوزه احیا و تعادل‌بخشی منابع اب با اولویت تعادل‌بخشی دشت اردبیل است تا بتوانیم در این حوزه موفق عمل کنیم .

وی به ارائه مقالات، نشست‌های تخصصی با حضور اساتید کشور، برگزاری چهار کارگاه تخصصی و آموزشی و برپایی نمایشگاه تخصصی صنعت آب و صنایع وابسته اشاره کرد و گفت: قطعا از مشاوره‌های شرکت دانش بنیان و فعالان حوزه صنعت آب در این زمینه استقبال می‌کنیم .

دبیر کنفرانس ملی هیدرولیک کشور بیان کرد: از یک 651 مقاله ارسال شده به این کنفرانس با بررسی مقالات ارسال شده به همت کمیته داوری با ترکیب 115 نفر از اساتید برجسته کشور 461 مقاله به صورت علمی پذیرش شده که 120 مقاله در قالب سخنرانی و 341 مقاله به صورت پوستری ارائه شده است .

صفرزاده بیان کرد: قطعا برگزاری چنین کنفرانس‌هایی زمینه تبادل نظر و اطلاعات و تجربیات بیشتری را برای فعالان این حوزه فراهم می‌آورد تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.