به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز پنجشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه دولت تدبیر و امید برنامه خوبی برای فعال کردن طرح های راکد در دست اجرا دارد،
افزود: واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی که با مشکلات مالی مواجه هستند می توانند از تسهیلات سرمایه در گردش بهره مند شوند.
وی اضافه کرد: مشکلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار می گیرد و در همین راستا تاکنون نتایج خوبی بدست آمده است.
وی بیان کرد: دولت خود را موظف می داند در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال مشکلات واحدهای تولیدی را رفع کند تا شاهد افزایش تولید و اشتغال در کشور باشیم.
استاندار اردبیل همچنین با اشاره به فعال شدن واحدهای تولیدی راکد در استان اردبیل افزود: در سال گذشته 240 واحد تولیدی راکد فعال شد و امسال هم همان روند سال گذشته برای فعال کردن واحدهای تولیدی راکد تلاش خواهد شد.
خدابخش بیان کرد: برای فعال کردن این تعداد واحدهای تولیدی 2 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارائه شده است.
سید حامد عاملی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: در سامانه بهین‌یاب 205 تقاضای بهره‌مندی از تسهیلات رونق تولید ثبت شده که 203مورد از این تعداد مورد بررسی و 138 طرح هم به تایید رسیده است.
وی افزود: از 205 طرح ثبت شده در سامانه 99 مورد مربوط به سرمایه در گردش ،35 مورد طرح های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و چهار مورد دیگر هم مربوط به بازسازی و نوسازی است.
عاملی خواستار پرداخت تسهیلات بموقع از بانک ها شد وگفت: انتظار می رود تا پایان شهریور ماه تسهیلات واحد های معرفی شده به بانک ها پرداخت شود .
وی با اشاره به تاخیر در پرداخت تسهیلات بانکی به واحد های تولیدی افزود: تاخیر بیشتر ناشی از راه اندازی دیر هنگام سامانه بود و ضروری است بانک ها در پرداخت تسهیلات تسریع کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در خصوص معرفی طرح های کشاورزی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: 56 طرح کشاورزی به ستاد تسهیل معرفی شده که مورد بررسی قرار گرفته و برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه مشوق‌های حمایت از تولید داخلی در دستور کار است افزود: با استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی در داخل شهرک‌ها به راحتی‌ می‌توان بخش عظیمی از این مشکلات و گرفتاری‌ها را برطرف کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولیدی و اقتصادی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان وجود دارد و ضروری است با در نظر گرفتن مؤلفه‌های زیست‌محیطی زمینه استقرار این واحدها فراهم آید.
تاکنون در استان اردبیل 900 واحد تولیدی و صنعتی پروانه فعالیت گرفته اند که از این تعداد 600 واحد فعال و نیمه فعال هستند.
خبرنگار:یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.