به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز پنجشنبه در آئین افتتاح 21 طرح تعاونی و دوازدهمین جشنواره تعاونی برتر استان اردبیل افزود: بر اساس تفاهم نامه صورت گرفته با انجمن تولید پوشاک شرکت های تعاونی پوشاک در 20 روستای استان با عضویت 60 نفر در هر تعاونی شکل خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: تمامی فعالان پوشاک در این تعاونی ها باید مهارت های لازم را فراگرفته و اقدام به دوخت لباس زنانه کنند.
استاندار اردبیل افزود: دولت برای حمایت از این تعاونی ها وام کم بهره در اختیار تعاونی ها قرار می دهد.
خدابخش همچنین از راه اندازی صنعت فرش دستباف در خلخال خبر داد و گفت: موسسه فرش عرب زاده در خلخال طرح صنعت فرش دستباف را در این شهرستان بصورت آزمونه اجرا می کند و یک هزار نفر هم در این صنعت آموزش لازم را فرا می گیرند .
استاندار اردبیل بابیان اینکه موضوع تعاون یک اصل ارزشمند است اظهارکرد: برای رونق و توسعه تعاون باید تعاونی های تولیدی آسیب شناسی شود .
خدابخش آموزش را در راتقاء کیفی تعاونی های تولیدی موثر دانست و افزود: آموزش مولفه اصلی تعاونی هاست که متاسفانه نبود آن آسیب زیادی را به تعاونی ها وارد کرده است .
وی افزود: نبود آموزش در تعاونی های مصرف هم مشکل ساز شده است و تمام هم وغم باید بر آموزش تعاونگران و اعضای هیات مدیره تعاونی ها متمرکز شود .
استاندار اردبیل با اشاره به دلایل اصلی عدم موفقیت شرکت های تعاونی مسکن مهر گفت: یکی از دلایل اصلی در بحث تعاونی مسکن مهر نبود آموزش برای هیات مدیره تعاونی بود که معضلات زیادی را در جامعه ایجاد کرد.
در این آئین 21 طرح تعاونی تولیدی در استان اردبیل افتتاح و همچنین از فعالان و تعاونی های برتر استان تجلیل شد.
خبرنگار: یعقوب شاددل **انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.