به گزارش ایرنا، مجید امیری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بانک مسکن استان مرکزی آمادگی پرداخت تسهیلات 400 میلیون ریالی به طرح هایی که از شرایط لازم نظیرداشتن متقاضی، هزینه های باقی مانده و پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد برخوردار باشند را دارد.
وی ، آغاز اجرای طرح افزایش تسهیلات بانک مسکن در استان مرکزی را از شهر امیر کبیر عنوان کرد و ادامه داد: در بخش نخست اجرای این طرح یک هزار و 131 واحد مسکونی در شهر امیرکبیر این استان از تسهیلات 400 میلیونی بهره مند می شوند.
مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی پیش بینی کرد: حدود 300 هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور از این افزایش تسهیلات بهره مند شوند.
امیری یادآور شد: چهار هزار و 19 واحد مسکن مهر نیمه کاره در سطح استان مرکزی وجود دارد که به جزء یک هزار واحد که مشکل دارند و واحدهایی که از پیشرفت فیزیکی کمتر از 50 درصد برخوردار هستند، بقیه واحدهای مسکن مهر استان مشمول این طرح شده و می توانند ازمزایای آن بهره بگیرند.
وی از بخشودگی جرایم 6 درصدی دیرکرد متعهدان بانک مسکن خبر داد و گفت: کلیه متعهدان قراردادهای بانک مسکن که به صورت نقدی اقدام به تسویه بدهی خود کنند می توانند از بخشودگی 6 درصد جرایم این طرح بهره مند شوند.
مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی با یادآوری پرداخت 2 برابری پرداخت تسهیلات ازدواج توسط بانک مسکن کشور نسبت به میزان تعیین شده بانک مرکزی، افزود: 542 سهمیه پرداخت تسهیلات ازدواج ابتدای امسال برای بانک مسکن این استان تعیین شد که این بانک تا کنون موفق به پرداخت 768 مورد تسهیلات به مبلغ 78 میلیارد و 410 میلیون ریال به متقاضیان شده است.
امیری، ایجاد رونق در ساخت مسکن و کمک برای خانه دار شدن افراد مختلف جامعه را از اولویت های بانک مسکن عنوان کرد و گفت: بر این اساس امسال تسهیلات ساخت مسکن به روش سنتی سازی تا 900 میلیون ریال، صنعتی سازی تا یک میلیارد و 100 میلیون ریال و ساخت مسکن با فن آوری های نوین تا یک میلیارد و 300 میلیون ریال توسط بانک مسکن پرداخت شده است.
وی، کاهش سود تسهیلات بانکی از محل حساب سود مسکن یکم به 9 و نیم درصد، کاهش سود تسهیلات از محل حساب جوانان به 9 درصد، پرداخت تسهیلات بدون سپرده تا سقف 500 میلیون ریال، پرداخت تسهیلات جعاله مسکن تا سقف 100 میلیون ریال و تامین سرمایه در گردش شرکت های تولیدی فعال در حوزه مسکن را از دیگر اقدام های این بانک عنوان کرد.
امیری یادآور شد: با توجه به شرایط رکود مسکن از ابتدای امسال 2 هزار و 850 میلیارد ریال تسهیلات بانکی در بخش مسکن استان مرکزی پرداخت شده که این مهم نشان از پاسخ مثبت بازار در پرداخت تسهیلات و ایجاد رونق در این بخش بوده است.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
چهار هزار و 19 واحد مسکن مهر نیمه کاره در سطح استان مرکزی وجود دارد.
1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.