رئیس شورای استان اردبیل گفت: شایسته است منتخبین مردم در پارلمان محلی با دامنه اختیارات و مسئولیتی که بر عهده دارند به صورت صریح و شفاف آشنایی پیدا کرده و با تسلط کامل در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها حضور پیدا کنند. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، رحیم آقازاده در اولین کارگاه آموزشی اعضای شوراهای اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: برگزاری چنین همایش هایی با محوریت انتقال تجارب و آموزش اعضای شورای شهر نتایج پرسود و ثمری را در حرکت رو به جلوی این نهاد مردمی به دنبال دارد و شایسته است منتخبین مردم با حضور در این کلاس های آموزشی و آشنایی با ضوابط و قوانین مسلط و شایسته در جایگاه خدمت به مردم حضور پیدا کنند. 

رئیس شورای استان اردبیل  با یادآوری اینکه برخی از اعضای شورای شهر بدون مطالعه از دامنه وظایف و اختیارات خود حتی در کوچکترین مسایل نیز اقدام به استعلام از شورای عالی استان ها و نهادهای دیگر می کنند، خاطرنشان کرد: اگر اعضای شورای شهر با علم و آگاهی به قوانین و مقررات شفاف و روشن در جایگاه قانونی خود درست و منطقی تصمیم گیری کرده و حرکت کنند دیگر نیازی نخواهد بود که در کوچکترین مسایل از سایر نهادها استعلام کرده و بر دامنه اختیارات خود اقتدار سایر نهادها را مسلط کنند. 
رئیس شورای استان اردبیل از تک تک اعضای شورای شهر و روستاها خواست؛ تا با کنکاش کامل در کتاب تدوین شده از قوانین شوراها و مقررات نهاد مردمی و مدنی شکل گرفته سعی کنند تا با قوت و قدرت به وظایف قانونی خود عمل کرده و ذره ای از این حق و حقوق خود کوتاه نیایند.  آقازاده ورود منتخبین مردم را در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، افزایش درآمد سرانه مردم، توسعه فضای سبز، اشتغال، اقتصاد و حتی حوزه امنیت و سیاست را به عنوان نماینده و وکیل مردم در پیگیری شایسته امور یادآور شد و بیان کرد: باید یک عضو شورا به صورت جامع و کامل در این حوزه ها ورود پیدا کرده و در حل و فصل مشکلات مردم ورود پیدا کنند.   عضو شورای شهر اردبیل به آغاز فعالیت شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و گفت: شورای شهر اردبیل با 11 عضو از ابتدای شهریور ماه فعالیت خود را آغاز کرده و قرار است تا پایان شهریور ماه شورای شهرستان ها شکل بگیرد. 
آقازاده از راهیابی دو عضو شورای شهر اردبیل به شورای شهرستان و استان خبر داد و گفت: در شهرهای با جمعیت بیش از 500 هزار نفر دو نفر راهی شورای استان ها می شوند و تلاش بر این است تا آذرماه شوراهای فرادستی به ویژه شورای استان ها و شورای عالی استان ها نیز فعالیت خود را آغاز کنند. 
وی در مورد ارائه طرح یا لایحه از سوی شورای استان ها به مجلس برای پیشبرد بهتر امور در حوزه خدمات رسانی به مردم خاطرنشان کرد: متاسفانه در این زمینه شورای استان ها نتوانسته به مجلس پیشنهادات خوبی را ارائه کند اما ما از استان اردبیل دو طرح ارائه کردیم که قطعا در حل مشکلات شهرها راهگشا خواهد بود.   آقازاده افزود: همکاران ما در شوراهای شهر و روستا باید بدانند که تنها وظیفه آنها انتخاب شهردار یا دهیار نیست بلکه اعضای شورای شهر از دامنه اختیارات وسیعتری برخوردار هستند که ورود عالمانه به این حوزه ها می تواند زاهگشا در حل مشکلات مردم باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.