رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: در سال جاری 30 پروژه نیمه تمام در استان اردبیل برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی و احصا شده که روند واگذاری این پروژه‌ها در حال انجام است.   به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، داود شایقی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردیبل اظهار کرد: بر اساس ماده 27 قانون واگذاری پروژه های نیمه تمام و یا در حال اجرا و یا معطل مانده در اولویت قرار گرفته به طوری که با اصلاح و رفع برخی از نواقص و کاستی‌ها این امر با سرعت بیشتر در اولویت مسؤولان استان قرار گرفته است. 
وی بیان کرد: بر اساس آخرین اصلاحیه انجام شده دو نماینده جدید در قالب اتاق بازرگانی و همچنین مسؤلان مراجع قضایی در استان به جمع اعضای کار گروه پروژه‌های نیمه تمام استان اضافه شدند تا در قالب ماده 27 این واگذاری ها انجام شود.   رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل یادآور شد: ما در سال گذشته با حضور استاندار اردبیل در 20 جلسه شورای برنامه‌ریزی و ستاد مقاومت و اقتصادی مباحث متعددی را در این زمینه مطرح کردیم و حتی جلسات آموزشی با بخش خصوصی و دولتی دو بار به انجام رسیده تا مسؤلان و متولیان با روش‌های اجرای ماده 27 آشنا شوند.   شایقی با بیان اینکه 91 پروژه در سال گذشته در اولویت واگذاری بوده است، گفت: 51 مورد از این برنامه‌ریزی‌ها و واگذاری پروژه‌ها تحقق پیدا کرده و مابقی نیز در حال سپری شدن مراحل واگذاری است. 
وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی با 13 پروژه، علوم پزشکی به سه پروژه، فنی و حرفه‌ای با سه پروژه، آموزش و پرورش با 4 پروژه مراحل انتخاب سرمایه‌گذار را در قالب انتشار آگهی در دست انجام دارند، گفت: امیدواریم با ایجاد جذابیت‌ها و مشوق‌های قانونی زمینه اجرای این پروژه‌ها فراهم آید. 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل  با بیان اینکه مسئولیت مستقیم این کار با وزار است گفت: به زودی در جلسه مشترکی که قرار است در ارومیه برگزار شود ما از وزرا خواهیم خواست تا در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی به ویژه پروژه‌های با ظرفیت کلان جدی‌تر ورود پیدا کنند تا زمینه عملیاتی شدن این ماده قانونی فراهم آید. 
شایقی تصریح کرد: همچنان با برگزاری دوره‌های آموزشی و شفاف‌سازی امور و اصلاح برخی از بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها سعی بر این است تا در قالب کار گروه‌های استانی با حضور هفت نفر از اعضا این امر سرعت بیشتری بگیرد، گفت: امسال 30 پروژه قرار است در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی به عنوان پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شود. 
وی از استخراج لیست پروژه‌های قابل واگذار شده و ارائه آن به اتاق بازرگانی برای جذب سرمایه‌گذاران غیر بومی خبر داد و گفت: قطعا در واگذاری پروژه‌های جهاد کشاورزی نظیر سدهای معیشتی و همچنین آموزش و پرورش، علوم پزشکی و فنی و حرفه‌ای با برخی چالش‌ها روبه‌رو هستیم که انتظار می‌رود با درایت مسؤولان استان این موانع برطرف شود. 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل به فعال بودن 2 هزار و 200 پروژه نیمه تمام در استان اشاره کرد و گفت: تنها راهکار تکمیل این پروژه‌ها استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت فعالان توانمند در این حوزه است که قطعا ما نیز از این امر استقبال کرده و سعی‌مان بر این است تا کارها به بهترین شکل به انجام برسد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.