به گزارش ایرنا ، علی منصور لکورج روز سه شنبه در نشستی با فرماندار خلخال با اشاره به محدودیت استخدامی های دولتی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی ، افزایش توانمندی و ارتقای سطح مهارت فنی همراه با ارائه تسهیلات خود اشتغالی به بیکاران را برای حل این مشکل در دستور کار قرار داده است.
لکورج اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثار گران استان در صورت جذب هر فرزند شهید توسط بخش خصوصی پنج سال حق بیمه فرد جذب شده را پرداخت می کند و واحدهای تولیدی بخش خصوصی هم از پرداخت پنج ساله مالیات معاف خواهند شد.
او گفت: در کنار تلاش برای جلب نظر بخش خصوصی برای جذب بیکاران ، برگزاری دوره های آموزشی ارتقای مهارت فنی و افزایش توانمندی افراد بیکار در اولویت برنامه های بنیاد شهید بوده و افراد شرکت کننده در دوره های آموزشی با دریافت تسهیلات خود اشتغالی از بنیاد شهید می توانند برای ایجاد فرصت شغلی اقدام کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان اردبیل همچنین از اجرای طرح ساماندهی گلزارهای شهدا در این استان خبرداد و افزود: از آغاز زمان اجرای این طرح تاکنون 75 درصد از سه هزار گلزار شهید استان بازسازی و ساماندهی شده و عملیات اجرایی 25 درصد باقیمانده از گلزارهای شهدا نیز امسال عملیاتی می شود.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال هم گفت: محدودیت استخدام در دستگاه های دولتی موجب شده تا به فکر ایجاد فرصت شغلی مناسب برای فرزندان شهدا با استفاده از راهکارهای کارآفرینی و یا ظرفیت و توان کاری بخش خصوصی در این شهرستان باشیم.
وی با اشاره به طرح موضوع ساماندهی گلزارهای شهدای روستایی خلخال در جلسات شورای مشورتی ایثارگران این شهرستان افزود: اعتبار اجرای این طرح در اولین جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان تامین و عملیات اجرایی ساماندهی و بهسازی 160 گلزار شهید در روستاهای خلخال امسال آغاز و تکمیل خواهد شد.
استان اردبیل سه هزار و 400 شهید ، 700 آزاده ، سه هزار و 500 جانباز 25 درصد به بالا ، 6 هزار و 500 جانباز یک تا 25 درصد و 35 هزار رزمنده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.