به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل 52 طرح عمرانی و 9 طرح اقتصادی است.
فریدون بابایی فرماندار خلخال در آیین افتتاح سه قطعه راه اصلی خلخال به فیروزآباد گفت: برای اجرا وتکمیل این قطعه ها به طول 27 کیلومتر 27 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده وبرای ساخت 2 تقاطع غیر همسطح این راه نیز که عملیات اجرایی آن بزودی اغاز می شود بالغ بر 150 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
در این آیین بشیر خالقی نماینده مردم شهرستان های خلخال وکوثر در مجلس نیز گفت: با تکمیل عملیات اجرایی قطعه چهاراین راه به طول 4.5 کیلومتر امکان اتصال راه خلخال به فیروزآباد به راه خلخال - پونل در استان گیلان امکان پذیر خواهد شد.
در سفر معاون سیاسی ،امنیتی واجتماعی استانداراردبیل به خلخال احداث زورخانه این شهر با تخصیص 2 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و احداث وبزرگترین اردوگاه ملی دانش اموزی کشور به وسعت 50 هزار متر مربع در منطقه گردشگری ازناو آغاز شد.
همچنین اجرای طرح هوشمند و چابک سازی فرش دستبافت نیر با حضور معاون استاندار اردبیل در مرکز فنی و حرفه ای خلخال شروع شد.
به گفته فرماندار خلخال این طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی وبا همکاری دستگاه های اجرایی و نهادهای این شهرستان توسط بزرگترین سرمایه گذار تولید فرش های دست بافت کشور وطی تفاهم نامه ای اجرا می شود.
با اجرای این طرح برای یک هزار نفر از بافندگان فرش دست بافت درخلخال ایجاد اشتغال خواهد شد .
بابایی اظهار کرد: جذب شدگان در این طرح که از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام وبهزیستی هستند، پس از گذراندن یک دوره آموزشی کوتاه مدت اقدام به تولید فرش های دست بافت در محل زندگی خود وبا حقوق دریافتی از سرمایه گذار طرح خواهند کرد.
معاون استاندار اردبیل همچنین در این سفراز طرح های گردشگری آبشار مصنوعی ،امکانات رفاهی وتفریحی منطقه نمونه گردشگری ازناو، باغ شهر این منطقه ونیز منطقه گردشگری بام شهر خلخال بزدید کرده و از حمایت های همه جانبه دولت از سرمایه گذاران بخش خصوص در توسعه صنعت گردشگری استان خبر داد.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده : گیتی طالبی
6018/719
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.