به گزارش خبرنگار ایرنا؛ یاور محمدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز سنقر و کلیایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به خصوص شهیدان رجایی و باهنر، آثار طرح تحول سلامت در سنقر و کلیایی در دولت یازدهم را تشریح کرد و افزود: برای ارتقاء سطح بهداشت و درمان در این شهرستان بیش از 161میلیارد ریال هزینه شده است.
او گفت: در یک سال گذشته تعداد هفت مرکز شامل درمانگاه تخصصی، درمانگاه تامین اجتماعی، مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های سلامت در شهر و روستاها تکمیل شده و یا در حال ساخت است.
وی گازرسانی به روستاها در دولت یازدهم را جهادی بزرگ دانست و گفت: در چهار سال گذشته 160 روستا گازدار شده اند که تعداد 57 روستا از این تعداد در یک سال گذشته از نعمت گاز بهره مند شده در حالی که قبل از شروع دولت یازدهم فقط 24 روستای این شهرستان از نعمت گاز بهره مند بود.
فرماندار سنقر و کلیایی در ادامه از توسعه گازرسانی به تمامی 212 روستای شهرستان خبر داد و افزود: علاوه بر روستاهایی که در این شهرستان اکنون گاز دار هستند، عملیات گاز رسانی در بعضی از روستاها در حال اجرا و در برخی دیگر در دست طراحی است.
پیشرفت و توسعه در حوزه های منابع طبیعی، طرح های عمرانی روستاها توسط بخشداری ها و بنیاد مسکن، منابع آب، آب و فاضلاب شهری و روستایی و در حال ساخت بودن تصفیه خانه آب شرب دائمی سنقر، برق، آموزش و پرورش، کشاورزی و زیر پوشش قرار گرفتن 700 هکتار از اراضی پایین دست سد شهدا در سال گذشته از جمله اقدامات دولت بود که توسط فرماندار تشریح شد.
همچنین راه و شهر سازی، عمران شهری و خدمات امدادی و آموزشی جمعیت هلال احمر، تبلیغات اسلامی و ساخت و تعمیر مساجد و حسینیه ها، فنی و حرفه ای، خدمات کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی، فرش دست باف و ایجاد اشتغال توسط دستگاه های اجرایی، به بهره برداری رسیدن سد جامیشان و ظرفیت اشتغالزایی برای یک هزار نفر و فعالیت سازمان های مردم نهاد با صرف هزینه های چشمگیر از دیگر موضوعاتی بود که فرماندار سنقر و کلیایی آنها را تشریح کرد.
7446/3033خبرنگار: هادی رنجبر** انتشار دهنده؛ فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.