به گزارش ایرنا، فریدون بابایی روز سه شنبه درجریان بازدید معتمدین خلخال از طرح های عمرانی این شهرستان افزود: این طرح با سرمایه گذاری 430 میلیارد ریالی بخش خصوصی و با استفاده از روش بی. او. تی و برای نخستین بار در استان اردبیل اجرا می شود.
وی بیان کرد: طرح تصفیه خانه آب شرب خلخال با ظرفیت تصفیه 6 میلیون مترمکعب آب درسال یکی ازطرح های بسیارموفق شرکت آب منطقه ای استان اردبیل است و هم اکنون با 50 درصد پیشرفت فیزیکی و برابر با برنامه زمان بندی شده در حال اجراست.
او با بیان اینکه سد بفراجرد خلخال بعنوان تامین کننده اصلی منابع آبی تصفیه خانه، هم اکنون با 95 درصد پیشرفت فیزیکی و با 200 میلیارد ریال اعتبار درحال اجرا می باشد، گفت: شرکت آب منطقه ای استان متعهد به تکمیل وبهره برداری ازخط انتقال آب 11 کیلومتری ازمحل احداث سد تا محل تصفیه خانه ونیز احداث سه مخزن ذخیره آب درسه منطقه اندبیل، قازان داش واسلام اباد خلخال با گنجایش 7 هزارو 500 مترمکعب می باشد وعملیات اجرایی این مخازن نیز در مرحله تکمیل وبهره برداری می باشد.
وی اظهار کرد: پس از بهره برداری تصفیه خانه، سرمایه گذاربخش خصوص به مدت 20 سال آب تولیدی خود را به نرخ تعیین شده دولتی دراختیار مصرف کنندگان قرار داده و پس ازاین مدت تاسیسات فرسوده را نوسازی و دراختیار شرکت آب منطقه ای اردبیل قرارخواهد داد.
بابایی همچنین از در حال اجرا بودن 326 طرح عمرانی با 800 میلیارد ریال اعتبار دراین شهرستان خبر داد و افزود: در سال جاری 28 میلیارد ریال اعتبار به اجرای طرح های عمرانی تخصیص داده شده است.
وی گفت: اجرای سه تقاطع غیر هم سطح به همراه تکمیل فاز چهار راه اصلی خلخال به فیروز اباد، تبدیل 18 کیلومتر از راه فرعی خلخال به اسالم به راه اصلی ، گازرسانی به 30 روستا، آسفالت راه خلخال به ماسوله ، آسفالت راه های ارتباطی روستایی از جمله طرح های بزرگ وشاخص در حال اجرای خلخال است.
فرماندار خلخال همچنین اضافه کرد: با بهره برداری از فاز اول تفرجگاه ازناو و شروع فاز دوم آن زمینه برای جلب نظر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این منطقه نمونه گردشگری فراهم شده وهم اکنون 20 سرمایه گذار جهت اجرای طرح های گردشگری از جمله احداث تله کابین ، پل معلق، زیپ لاین، اتو بوس هوایی اعلام آمادگی کرده ویک سرمایه گذار نیز کار عملیات اجرایی احداث باغ شهر در این منطقه را با 35 میلیارد ریال آغاز کرده که این طرح با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.
در این بازدید که بمناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد، بشیر خالقی نماینده مردم شهرستان های خلخال وکوثر در مجلس نیز از تلاش برای تخصیص یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل عملیات اجرایی راه اصلی خلخال به منجیل خبرداد وگفت: عملیات اجرایی این طرح با بکار گیری ظرفیت مهندسی سپاه تسریع خواهد شد.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده : گیتی طالبی
6018/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.