مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر 55  درصد ساختمان‌های آموزشی و پرورشی استان اردبیل به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شدند. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، احمد ناصری در مراسم افتتاح درمانگاه فرهنگیان اردبیل و پروژه‌های متمرکز شهرستان اردبیل اظهار کرد: در حوزه کیفیت‌بخشی به نظام آموزشی و پرورشی در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی را شاهد هستیم به طوری که در قبولی دروس پایه سوم متوسطه و آزمون نهایی با 25 درصد رشد در کسب نمره 20 در آزمون نهایی 73 نفر از دانش‌آموزان موفق شدند و در کنار آن کسب رتبه ممتاز مراکز علمی و دانشگاهی که رتبه 9 گروه آزمایشی تجربی را شامل می‌شود به همراه موفقیت 50 نفر از دانش‌آموزان استان که رتبه زیر هزار را کسب کردند از دیگر افتخارات حوزه آموزشی محسوب می‌شود. 
وی گفت: کسب 75 رتبه کشوری درمسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی در سال گذشته و کسب 12 مدال طلا، 18 نفره و 23 برنز در مسابقات ورزشی به همراه کسب 140 رتبه کشوری در جشنواره‌های علمی و پژوهشی از اقدامات مهم آموزش و پرورش استان اردبیل محسوب می‌َشود.   مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به تکمیل و تجهیز تمام پژوهشسراهای دانش‌آموزی در مناطق و نواحی استان اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: پوشش تحصیلی ما در مقطع ابتدایی بیش از 99.90 صدم درصد است و ما حتی برای مدارسی که یک دانش‌آموز دارد معلم و مجموعه  آموزشی و پرورشی اعزام می‌کنیم. 
ناصری به اقدامات و خدمات رفاهی و درمانی و احداث درمانگاه‌های مجهز در شهرهای مختلف اشاره کرد و گفت: در مشگین‌شهر، اردبیل و خلخال شاهد راه‌اندازی مراکز رفاهی فرهنگیان هستیم و قرار است در شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار زمینه احداث این مراکز فراهم آید. 
وی از ارتقای مطلوب مرکز رفاهی و خدماتی فرهنگیان در اردبیل و راه‌اندازی مرکز پذیرش و اسکان رایگان بیماران صعب‌العلاج فرهنگی خبر داد و عنوان کرد: در حوزه بیمه تکمیلی فرهنگیان نیز در سال گذشته 18 میلیارد تومان هزینه کردیم که بخشی از این هزینه‌ها را معلمان و بخشی دیگر از محل درآمدهای رفاهی پرداخت شده است. 
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از پرداخت تسهیلات به میزان 42 میلیارد تومان با نرخ سود 4 درصد به فرهنگیان خبر داد و گفت: از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بانک مهر اقتصاد نیز 13 میلیارد تومان بر اساس توافق انجام شده به فرهنگیان پرداخت شده است. 
ناصری با بیان اینکه 40 ساختمان آموزشی را سال گذشته از نوسازی مدارس تحویل گرفته و نسبت به افتتاح آن اقدام کردیم بیان کرد: تا مهر ماه 20 واحد آموزشی جدید به بهره‌برداری خواهد رسید 
55 درصد ساختمان‌های آموزشی استان اردبیل به سیستم گرمایشی مجهز شدند
وی به استانداردسازی سیستم گرمایشی واحدهای آموزشی در استان اشاره کرد و گفت: 55 درصد ساختمان‌های آموزشی استان اردبیل به سیستم  گرمایشی مجهز شدند.   مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به خرید تجهیزات آموزشی به ارزش 4 میلیارد تومان و خرید 19 دستگاه خودروی سواری برای نواحی و مناطق آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: درآمد اختصاصی ما که مصداق عینی از تحقق اقتصاد مقاومتی است در سال گذشته 35 درصد رشد داشته و امسال پیش‌بینی می‌کنیم این میزان درآمد به 14 میلیارد و 100 میلیون تومان با 40 درصد رشد افزایش یابد. 
ناصری به میزبانی 10 اردو و همایش بین‌المللی در استان اردبیل در تابستان جاری اشاره کرد و افزود: ما در این ایام میزبان 2 هزار و 500 نفر از میهمانان در قالب مسابقات و رویدادها مختلف بودیم و تلاش بر این بوده تا اردوگاه مقدس اردبیلی به یک اردوگاه ملی تبدیل شود. 
وی به رتبه ممتاز استان در اجرای پروژه مهر اشاره کرد و گفت: بودجه عمرانی آموزش و پرورش استان اردبیل نیز با 65 درصد به رقم خوبی رسیده به طوری که از 12 میلیارد تومان اعتبار در سال جاری به 20 میلیارد تومان اعتبار عمرانی رسیده‌ایم. 
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به کمبود فضای آموزشی در سه منطقه مشگین‌شهر، پارس‌آباد و اردبیل اشاره کرد و گفت: در زمینه پرداخت مطالبات فرهنگیان نیز با درایت دولت تدبیر و امید در سال گذشته 105 میلیارد تومان به همکاران در بخش‌های مختلف پرداخت شد که رضایتمندی آنها را زمینه‌ساز شده است. 
ناصری به افتتاح ساختمان درمانگاه فرهنگیان در زمینی به مساحت هزار و 350 مترمربع اشاره کرد و گفت: این ساختمان با هزینه یک میلیارد و 250 میلیون تومان در کمتر از دو سال احداث شده که شامل 30 اتاق و بخش‌های مختلف عمومی، تخصصی، آزمایشگاه، بینایی سنجی، دندان‌پزشکی، اتاق بستری است که در آینده به سونوگرافی و رادیولوژی نیز مجهز خواهد شد. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از 19 هزار پرسنل آموزش و پرورش 10 هزار نفر در اردبیل سکونت دارند ما در ارائه خدمات به این جمعیت گسترده آموزش و پرورش در اردبیل اقدام کرده و امیدواریم رضایت آنها را فراهم کنیم
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.