مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: در سال گذشته در کردستان 600 رتبه زیر سه هزار کسب شده بود که امسال این آمار به 900 نفر افزایش یافت به عبارتی رتبه های زیر سه هزار 1.5 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رشید قربانی امروز در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری تشکیل شد با بیان اینکه در سال جاری بیش از  20 هزار  نفر از داوطلبان کنکور سراسری از استان کردستان در گروه های آزمایش پنجگانه شرکت کردند؛ افزود: فرید صابری دانش آموز کامیارانی با درخشش توانست با کسب رتبه ششم رشته علوم انسانی در جمع 10 نفر برتر گروه آزمایشی علوم انسانی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته در کردستان 600 رتبه زیر سه هزار کسب شده بود که امسال این آمار به 900 نفر افزایش یافت به عبارتی رتبه های زیر سه هزار 1.5 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان به کسب 12 رتبه اول اشاره کرد و گفت: در حوزه تربیت بدنی در 15رشته ورزشی مسابقات برگزار شد، که استان کردستان در 9 رشته ورزشی در هر دو بخش پسران و دختران شرکت داشته است.

قربانی به رشد سه برابری رتبه های زیر سه هزار در رشته های ورزشی اشاره و عنوان کرد: در رشته های ورزشی در سال 93، 290 نفر از استان کردستان رتبه های زیر سه هزار را کسب کرده بودند که در سال 96، سه برابر رشد یافت.

وی خاطرنشان کرد: در سال 93-94 استان کردستان رتبه ۲۸ را در نمرات نهایی سال سوم کسب و در سال 94-95 رتبه 17 و در سال تحصیلی 95-96 با افزایش چهار درصدی رتبه 13 را در بین استان های کشور کسب کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: در سفر معاون عمرانی و نوسازی کشور به استان کردستان قول ساخت و احداث 44 پروژه روستایی و چهار پروژه شهری به مدارس استان داده شد.

به گفته قربانی آموزش و پرورش با تایید کمیسیون ماده پنج تعدادی از اماکن خود را به منظور کسب درآمد تغییر کاربری می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.