به گزارش ایرنا، عادل آذر روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل افزود: بررسی های بعمل آمده از مدیریت های کشور نشان داد که قاطبه مدیران عملکرد قابل قبولی در حوزه امور مالی و حسابرسی داشتند اما طبیعی است که مواردی هم بدلیل تسلط نداشتن بر قوانین ،تعارض قوانین و آموزش ناکافی مدیران وجود دارد.
وی بابیان اینکه دنبال مچ گیری مدیران نیستیم اظهارکرد: هیچوقت چنین قصدی نداریم که هر وقت مدیر خطایی بکند آن را برجسته کرده و جزو کارنامه خود بیاوریم بلکه آرزوی ما این است که تخلفات مالی و حسابرسی در استان ها به صفر برسد .
آذر بیان کرد: ماموریت دیوان محاسبات صیانت از بیت المال است تا هم از سرمایه های مالی و هم نیروی انسانی و مدیران محافظت شود .
وی افزود: دیوان محاسبات صیانت و نظارت بر مدیران را در اولویت دارد و برای تحقق این 2 مقوله راهکارهای مختلف بررسی و برنامه ریزی شده است.
رئیس دیوان محاسبات با اشاره به سیاست پیشگیرانه و هدایتگرانه دیوان محاسبات برای مدیران گفت: سیاست پیشگیرانه به نفع مدیران است و برای اجرای این سیاست بسته های آموزشی در زمینه های مختلف آماده شده که این بسته در سه ماهه چهارم برای مدیران کشور ارائه می شود .
آذر بیان کرد: براساس سیاست هدایتگرانه امکانات دانشی در اختیار مدیران قرار می گیرد و نوعی مشاوره هدایتگرانه به مدیران داده می شود تا عملکردها شفاف تر شود.
وی افزود: یک راهکار دیگر هم که امتحان خود را در کشور پس داده و در برنامه ششم توسعه هم گنجانده شده استقرار نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد است که در صورت اجرا شاهد شفافیت مالی در دستگاه های اجرایی خواهیم بود .
رئیس دیوان محاسبات با اشاره به طرح های نیمه تمام در استان ها ادامه داد: طرح های نیمه تمام یکی از گرفتاری های ما در کشور هستند و در بررسی های بعمل امده استان های سمنان و اردبیل جزو استان هایی هستند که طرح های نیمه تمام در این استان ها بالا است و باید کاری کرد این طرح ها به اتمام برسد .
وی بیان کرد: برخی از این طرح های نیمه تمام هنوز هم بلاتکلیف رها شده است که باید برای به سرانجام رساندن آنها اولویت بندی شود .
وی حساسیت در اجرای طرح های جدید را یادآور شد و افزود: طرح هایی که دارای مطالعه اقتصادی و زیست محیطی و دیگر مطالعات نباشد نباید اجرا شود چراکه اینگونه طرح ها خسارت ها ی سنگینی را در کشور وارد می کند.
آذر با اشاره به اجرای مصوبات هیات امنای دانشگاه ها در استان ها افزود: در استان های معمولا مصوباتی از سوی هیات امنای دانشگاه ها به تصویب می رسد که غیرقانونی و تخلف بوده و باید جلوی انها گرفته شود .
رئیس دیوان محاسبات از تهیه گزارش اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال خبر داد وافزود: این گزارش دارای برش استانی به بهترین شکل تهیه شده و اوایل مهرماه در صحن علنی مجلس طرح می شود.
خبرنگار: یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.