مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اگر حوزه گردشگری در کشور پا بگیرد، بیش از شش برابر اقتصاد کشاورزی مرسوم قابلیت تولید ثروت دارد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، کریم حاجی‌زاده در سومین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل با بیان اینکه اقتصاد جدید مبتنی بر ثروت‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی ایران تدوین شده است، گفت: اقتصاد گردشگری، تاریخ، طبیعت و فرهنگ را ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه اولین مولفه برای تولید ثروت حفظ سرمایه است، افزود: برای پایداری اقتصاد در گردشگری، باید سرمایه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی را حفظ کنیم.

حاجی‌زاده با بیان اینکه وظیفه ما حفاظت از مواریث تاریخی، طبیعی و فرهنگی کشور و برنامه‌ریزی برای تولید ثروت از این سرمایه اساسی است، تصریح کرد: تنوع بسیاری در تولید کالاهای مبتنی بر توانمندی شخصی وجود دارد که از ویژگی‌های جغرافیایی منطقه حاصل می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی با دو بخش تولید کالا و حفاظت محتوای هنری و فرهنگی سر و کار داریم، خاطرنشان کرد: ما یک سازمان فنی، فرهنگی و اقتصادی هستیم که به همه حوزه‌ها ورود پیدا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد خدماتی در دنیا تا 38 درصد ظرفیت تولید ثروت دارد، افزود: اگر حوزه گردشگری در کشور پا بگیرد، بیش از شش برابر اقتصاد کشاورزی مرسوم قابلیت تولید ثروت دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.