محمد خداپرست روز پنجشنبه افزود: پسماندهای نایلونی که در منطقه مغان برای کشت گیاهان جالیزی از جمله هندوانه مورد استفاده قرار می‌گیرد با پیگیری های اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان و همکاری ادارات منابع آب و جهاد کشاورزی توسط زارعان جمع ‌آوری می‌شود.
او با اشاره به مضرات و خساراتی که مواد نایلونی که به محیط ‌زیست وارد و سبب آلودگی خاک می‌شود اظهار کرد: با توجه به اخذ ضمانت نامه توسط اداره منابع آب شهرستان‌ های بیله سوار و پارس‌ آباد از زارعان و اخطاریه‌ هایی که در این زمینه توسط ادارات محیط ‌زیست شهرستان‌ های مذکور به برخی از جالیزکاران به دلیل رهاسازی پسماندهای نایلونی در مزارع صادر کرده ‌اند و پیگیری های مستمر این اداره‌ کل و سازمان جهاد کشاورزی امسال شاهد جمع‌ آوری پسماندهای نایلونی و پلاستیکی از سطح کشت زارهای منطقه مغان باشیم.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل ، خداپرست با اشاره به مصوبات کمیته پسماند کشاورزی شهرستان بیله ‌سوار و پارس ‌آباد از مسوولان ادارات آب خواست بدون تایید کارشناسان اداره محیط ‌زیست مبنی بر جمع ‌آوری کامل نایلون و سایر مواد زاید از سطح مزارع و رفع آلودگی، از عودت و استرداد ضمانتنامه‌ها خودداری کنند.
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان اردبیل از کشاورزان و جالیزکاران دشت مغان نیز خواست پس از اتمام عملیات برداشت نسبت به جمع ‌آوری پسماند و زایدات نایلونی از سطح مزارع اقدام کنند.
وی از پیگیری قضایی افرادی که به دلیل عدم مدیریت صحیح و رهاسازی پسماندهای نایلونی موجبات آلودگی خاک را فراهم کرده باشند خبر داد.
امسال در منطقه مغان (شهرستان پارس ‌آباد و بیله ‌سوار) در مجموع حدود یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی به کشت محصولات جالیزی اختصاص یافته است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.