حسن قاسم پور روز شنبه در بازدید از مرکز خصوصی بی‌خطر سازی پسماندهای عفونی شهر اردبیل گفت: ظرفیت روزانه این مرکز 550 کیلوگرم است و تاکنون توانسته 95 درصد پسماندهای عفونی و تیز و برنده درمانگاه ها، آزمایشگاه های تشخیص طبی ، مطب ‌ها و دندانپزشکی ‌ها را بصورت روزانه جمع ‌آوری و اقدام به بی‌خطرسازی به روش هیدروکلاو کند.
او افزود: سایت بی‌خطر سازی پسماندهای عفونی با پیگیری ‌های به عمل آمده در کارگروه مدیریت پسماند استان و کمیته دانشگاهی پسماندهای پزشکی از ابتدای سال 95 در شهر اردبیل راه‌اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه مرکز مذکور یکی از معدود مراکز خصوصی بی خطرسازی پسماند پزشکی در سطح کشور است اظهار کرد: این مرکز پسماندهای عفونی و تیز و برنده مراکز بهداشتی، درمانی و تشخیصی شهرهای اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین را جمع‌ آوری و مراحل بی‌خطر سازی زیرنظر کارشناسان محیط‌ زیست و آزمایشگاه معتمد سازمان اجرا می‌ شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل ، وی همچنین از برخی آزمایشگاه های تشخیص طبی شهر اردبیل بازدید کرده و نحوه مدیریت (تفکیک، جمع ‌آوری و بسته ‌بندی) پسماندهای تولیدی را مورد پایش و بررسی قرار داد.
شهر اردبیل بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد ، سرانه تولید پسماند در استان اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است ، سرانه تولید پسماند در کشور حدود 256 کیلوگرم برای هر نفر در سال می باشد در حالی که این رقم در استان اردبیل برای هر نفر در سال 275 کیلوگرم می باشد.
فقط در شهر اردبیل روزانه 300 تن زباله تولید، جمع آوری و دفع می شود و جمع آوری و دفع هر کیلو زباله برای شهرداری 300ریال هزینه دارد
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.