دبیر اجرایی مسابقات مناظره دانشجویان ایران در استان اردبیل روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این مسابقات زمینه ساز رشد و شکوفایی فرهنگ گفتمان و شکل گیری تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان خواهد شد.
نجیبه خروشی افزود: ایجاد انگیزه و ارتقای دانش و آگاهی، تمرین و تقویت فعالیت های گروهی منسجم و هدفمند و آموزش مسائل و مطالب علمی و اثربخش از اهداف مسابقات مناظره دانشجویی است.
او اظهار کرد: این مسابقات در سه سطح استانی ، منطقه ای و ملی برگزار و تیم اول مرحله استانی، به مرحله منطقه ای که آذرماه برگزارخواهد شد، اعزام می شود.
وی از حضور هشت تیم در مرحله استانی این دوره از مسابقات در استان اردبیل خبر داد و افزود: سه گروه از دانشگاه محقق اردبیلی ، یک گروه از دانشگاه پیام نور ، 2 گروه از دانشگاه علوم پزشکی و 2 گروه از مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان اردبیل در روزهای 27 و 28 تیر با حضور چهار داور که از اعضای هیات علمی مراکز آموزش عالی استان هستند رقابت می کنند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان اردبیل ، او همچنین با اشاره به اینکه محدودیتی برای رشته تحصیلی اعضای گروه‌ ها وجود ندارد گفت: گروه های موافق و مخالف گزاره های اعلام شده که هر کدام متشکل از چهار دانشجو به همراه یک سرپرست هستند به صورت 2 به 2 در مدت زمان 16 دقیقه مطالب خود را ارائه و نتیجه گیری می کنند و داوران نظرات خود را اعلام و گروه های برتر را معرفی می کنند.
مناظرات دانشجویی ، آموزش مفاهیم و ویژگی های مناظره و کرسی های آزاد اندیشی در تمامی عرصه های جامعه به عنوان یکی از ماموریت ‌های جهاد دانشگاهی تعیین شده و بنیانگذار این مسابقات جهاد دانشگاهی است تا الگوی مناظره دانشجویی به جوامع بین‌المللی ارائه شود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.