به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از حوزه‌های محل برگزاری کنکور سراسری دانشگاه‌های دولتی در بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: با پیگری های صورت گرفته ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های خلیج فارس و علوم پزشکی بوشهر در سال‌های گذشته افزایش مطلوبی داشته که این روند افزایشی همچنان متناسب با ظرفیت های موردنیاز تداوم پیدا می کند.
وی بیان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی نیز رشته‌هایی که مورد نیاز جدی آینده استان بوشهر است، افزایش داشته که یکی از این رشته ها پرستاری است.
سالاری یادآور شد: برای افزایش رشته‌های پزشکی، پرستاری و دیگر رشته‌ها که نیاز جدی آینده استان بوشهر است دانشگاه علوم پزشکی پیش بینی‌های لازم را لحاظ کرده است.
استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به رشته‌های آموزشی و تحصیلی دانشگاه‌ها براساس نیاز و ظرفیت جامعه اظهار داشت: بر اساس نیاز جامعه برای توسعه و پیشرفت باید نیاز جامعه به رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها بررسی و در تعیین رشته‌های مراکز آموزش عالی بازنگری لازم صورت گیرد.
سالاری افزود: دانشجویان به عنوان آینده‌سازان کشور در امر آبادانی و توسعه نقشی تاثیرگذار دارند از این رو در این عرصه با تمرکز حداکثری تامین نیروی انسانی با کیفیت و مورد نیاز استان بوشهر برای سال های آتی را با جدیت دنبال می کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به اینکه کنکور سراسری عرصه رقابت بین آینده ‌سازان کشور است گفت: طی 2 سال گذشته اجرای موفق تقویت بنیه علمی به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان استان بوشهر در دانشگاه ها کمک وافری داشته است.
سالاری ادامه داد: با توجه به تاثیری گذاری مطلوب طرح تقویت بنیه علمی در سطح استان برای افزایش توانمندی دانش آموزان داوطلب حضور در کنکور سراسری امسال گام های تکمیل برای این طرح در سطح استان برداشته خواهد شد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انشتار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.