فریدون بابایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با رایزنی های انجام شده در مرکز استان با مسوولان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل مسیر فعلی کمربندی خلخال که به عنوان فاز چهار پروژه راه اصلی خلخال به فیروزآباد تعریف شده از سمت تقاطع روستای زرتشت آباد خلخال به طرف روستای خوجین به سمت روستای علی آباد تغییر می یابد.
وی با اشاره به هزینه های بسیار بالای اجرای پروژه کمربندی شهر خلخال در مسیر تعریف شده قبلی گفت: هزینه بالای تملک اراضی باغی واقع شده در حریم شهر و روستای خوجین ، از بین رفتن سطح وسیعی از باغ های واقع شده در مسیر کمربندی و نیز از بین رفتن بخش عظیمی از فضای سبز شهرستان از جمله دلایل تصمیم برای تغییر این مسیر است.
او اظهار کرد: همچنین احداث چند دهنه پل بزرگ با هزینه های بالا با توجه به قرار گرفتن چند دره بزرگ و رودخانه در مسیر کمربندی و جلوگیری از توسعه طولی شهر از جمله دلایل تغییر مسیر کمربندی از سمت روستای خوجین به سمت روستای علی آباد خلخال است.
وی گفت: با تغییر مسیر پروژه کمربندی شهر خلخال به سمت روستای علی آباد ضمن کاهش 50 درصدی هزینه احداث کمربندی 4.5 کیلومتری شهر خلخال زمینه برای توسعه شمال غربی شهر به واسطه هدایت خودروهای ورودی به خلخال از سمت جاده اصلی خلخال به فیروزآباد حل می شود.
بابایی افزود: با این طرح مشکل چند ساله راه دسترسی به روستای بزرگ گورانسراب برای همیشه برطرف می شود.
فرماندار خلخال تشریح کرد: یک میلیارد ریال برای مطالعات تغییر مسیر کمربندی شهر تخصیص یافته و اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل متعهد به مطالعه این طرح تا یک ماه و آغاز عملیات اجرایی آن قبل از پایان تابستان امسال شده است.
او گفت: به دلیل قرار گرفتن مسیر جدید در داخل اراضی ملی نیازی به تامین هزینه تملک اراضی شخصی و از بین بردن فضای سبز و باغ ها نیست.
وی اظهار کرد: مسیر جدید از محل تقاطع روستای زرتشت آباد به سمت شمال غربی خلخال و با حذف گردنه راه دسترسی روستای گورانسراب تغییر یافته و با حرکت به سمت منطقه کرنو با استفاده از 2 جاده راه قدیم شهر خلخال به روستای سنجبد و نیز پیوستن به بلوار هفده شهریور در مبدا ورودی جاده قدیم خلخال به اردبیل امکان تردد آسان خودروهای ورودی به شهر از سمت جاده فیروزآباد و سرچم و روان سازی ترافیک موجود در خیابان های شهید رجایی و امام حسین (ع) ممکن می شود.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.