سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور در اردبیل برگزار می شود
.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل کافی معاون پرورشی آموزش و پررورش استان اردبیل در جلسه هماهنگی این مسابقات در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این جشنواره 480 نفر از دانش آموزان دختر و پسر سراسر کشور حضور خواهند داشت، افزود: از هر استان نزدیک به 17 نفر مهمان خواهیم داشت بطوریکه پیش بینی شده تعداد مهمانها به 1200 نفر برسد.

وی اضافه کرد: مراسم افتتاحیه این جشنواره در قسمت پسران در تاریخ 20 تیر  و اختتامیه آن 23 و در بخش دختران از 23 تا 25 خواهد بود که مراسم افتتاحیه این برنامه هم دختران و هم پسران در سالن ولایت اردبیل و اسکان و برگزاری مسابقات در محل دانشگاه محقق اردبیلی خواهد بود.

معاون پرورشی آموزش پرورش استان با اشاره به رشته های این مسابقات گفت: این مسابقات در دو بخش آوایی، قرائت، حفظ و پژوهش خواهد بود بطوریکه رشته های پژوهش در قالب مفاهیم(تفسیر) نهج البلاغه، صحیفیه سجادیه، احکام و انشای نماز خواهد بود که یک از اهداف آموزش و پرورش ایجاد زمینه پژوهش در بین دانش آموزان و فراهم کردن زیرساخت های آن در مدارس کشور است.

کافی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات گفت: این رویداد فرهنگی در استان با هدف شناساندن استان در سطح کشور و فراهم کردن زمینه برای توسعه فرهنگی و آموزشی در استان است.

به گفته وی: در این جشنواره تلاش خواهیم کرد با فراهم کردن بستر مناسب برای معرفی فرهنگ، مناطق گردشگری، مناطق طبیعی، آداب و رسوم استان قدمی نیز در مسیر توسعه گردشگری و اقتصاد استان برداریم چون این افراد می توانند به عنوان سفیران هر استان فرهنگ و پیام این استان را به همه نقاط کشور برسانند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.