مشاور استاندار در امور توسعه اقتصادی استان اردبیل تقویت اقتصاد دانش‌بنیان را مهمترین نقش دانشگاهیان در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

محمد حسن‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه اردبیل با بیان اینکه دانشگاه و دانشگاهیان می‌توانند نقش اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا نمایند، گفت: یکی از مهمترین نقش دانشگاهیان تلاش در جهت تقویت اقتصاد دانش بنیان است.

وی افزود: واقعیت امر این است که در فضای رقابتی امروز برای داوم و حیات فعالیت‌های اقتصادی نیازمند استفاده از تکنولوژی‌های نوین در فرایند تولید هستیم.

حسن‌زاده با بیان اینکه بدون حضور دانشگاهیان در عرصه فعالیت‌های اقتصادی و بکارگیری روش‌های نوین تولیدی نمی‌توان در عرصه رقابت اقتصادی موفق شد، تصریح کرد: این امر تنها با حضور دانشگاه در عرصه سیاست‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی ممکن است؛ بنابراین دانشگاهیان باید در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود با توجه به تخصص و توانایی‌هایی که دارند در فعالیت‌های اقتصادی نقش فعالی داشته باشند .

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر اینکه دانشگاهیان می‌توانند با حضور فعال و موثر در سازمان‌های تصمیم‌گیر و اجرایی در جهت فراهم نمودن زیرساخت‌های نرم توسعه از جمله تقویت و بهبود محیط کسب و کار اقدام نمایند، خاطرنشان کرد: در همین راستا باید ساختارهایی اندیشیده شود که بتوان ارتباط دانشگاه‌ها با نهادهای سیاست‌گذار و جامعه تقویت شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.