به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، احمد ناصری پیش از ظهر امروز در جلسه تبیین و توجیه شیوه‌نامه اجرایی هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در اردبیل اظهار کرد: ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی که شعار سال تحصیلی 96-95 بود، همچنان در سال تحصیلی جدید نیز جزو محوری‌ترین سیاستهای آموزش و پرورش بوده و در تمام حوزه‌ها پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیاستهای آموزش و پرورش در کانون توجه حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش قرار گرفته است، گفت: رویکرد شعار سال تحصیلی آموزش و پرورش استان هر چند دربر گیرنده چندین سیاست وزارت متبوع بود ولی بر روی کیفیت آموزشی و پرورشی متمرکز شده بود که امسال نیز مد نظر است.

ناصری با اشاره به جلب مشارکتهای عمومی به عنوان یکی از سیاستهای وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برای تحقق این سیاست نیاز بود که با روشهای مختلف در جامعه نسبت به فعالیتها و نیازهای آموزش و پرورش حساسیت ایجاد کنیم که خوشبختانه با مشارکت همه‌جانبه امروز سازمانها، نهادها و اولیا دانش‌آموزان در کنار آموزش و پرروش قرار گرفته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از تمرکززدایی و واگذاری اختیار به عنوان سیاست دیگر وزارت آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: از هر فرصتی استفاده می‌کنیم تا اختیارات را به سطوح پایین سازمان به ویژه مدارس هدایت کنیم، تا امکان بروز خلاقیت و نوآوری برای مدیران به وجود بیاید.

وی با تاکید بر حساسیت ویژه در مورد ساماندهی و مدیریت منابع انسانی بیان کرد: با توجه به اینکه 97 درصد از منابع مالی آموزش و پرورش به پرسنل اختصاص پیدا می کند و نیز در سال 96بودجه آموزش و پرورش استانی می‌شود، بنابراین حساسیت این موضوع بیش از پیش مورد تاکید است.

 ناصری ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی و منزلت اجتماعی را از اولویتهای آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: در این راستا مراکز رفاهی و درمانی فرهنگیان استان را در حال توسعه دادن هستیم که به زودی خبرهای خوشی در این زمینه منتشر خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اهتمام در ارتقا سطح مهارتهای زندگی گفت: آموزش  از تربیت تفکیک ناپذیر بوده و تمام ارکان مدرسه و نیز همکارانی که در مدارس حضور می‌یابند از عناصر تربیتی است.

وی با اشاره به شعار سال جدید که توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی تولید، اشتغال مزین شده است، افزود: در نگاه اول به نظر می‌رسد که آموزش و پرورش به این شعار هیچ دخالتی در اقتصاد مقاومتی نخواهد داشت، ولی برخلاف این موضوع فرهنگ سازی، بهره‌وری و گفتمان که از اصول برجسته اقتصاد مقاومتی هستند بدون شک در آموزش و پرورش نمود کامل پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 608905
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.