به گزارش ایرنا ، جواد زنجانی روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات عمرانی اردبیل افزود: وضعیت آب اردبیل بحرانی است و نیاز است برنامه ریزی مناسب و کوتاه مدت برای رفع مشکل انجام شود.
وی اظهارکرد: تا زمانی که برای جلوگیری از بحران آب اردبیل برنامه ریزی نشود مشکلات موجود دو چندان شده و در آینده هم سدهای آبی با مشکل عدیده ای مواجه خواهند شد.
فرماندار اردبیل اضافه کرد: تغییر الگوی کشت یکی ار راه های جلوگیری از بحران آب است که جهاد کشاورزی می تواند کمک بیستری در این زمینه به کشاورزان ارائه دهد اما متاسفانه در این مورد اهمال و سهل انگاری مشهود است.
زنجانی انسداد چاه های غیر مجاز در دشت اردبیل را ضروری خواند و گفت: یکی از راهکارهای جلوگیری از هدر رفت آب انسداد چاه های غیرمجاز است که باز در این مورد هم سهل انگاری مشهود است.
وی بیان کرد: برای جلوگیری از بحران آب انسداد چاه های غیرمجاز ،تغییر شیوه های ابیاری و نصب کنتورهای هوشمند در دستور کار قرار گرفته که لازم است اجرای این اقدامات عملیاتی شود.
فرماندار اردبیل تنها منبع تامین کننده آب شرب اردبیل را سد یامچی اعلام کرد وافزود: این سد برای تامین اب کشاورزی احداث شده بود که در حال حاضر آب شهر اردبیل و 45 روستای این شهر از این سد تامین می شود .
زنجانی انتقال آب از قزل اوزن و گور گور را ضروری دانست و افزود: برای جلوگیری از بحران آب علاوه بر انتقال آب این حوزه ها کاهش مصرف آب در اردبیل و انسداد چاه های غیرمجاز هم باید در اولویت برنامه باشد .
در این جلسه مدیران دستگاه های مربوطه درباره راهکارهای جلوگیری از هدر رفت آب و ذخیره سازی آب آشامیدنیدر سدها تبادل نظر کردند.
هم اکنون آب شرب اردبیل از سد یامچی تامین می شود و حجم مخزنی این سد 39.3 میلیون متر مکعب می باشد.
خبرنگار: یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.