به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام میکائیل مقدسی روز یکشنبه در نشستی با فرماندار نیر افزود: ماه رمضان از چنان جایگاه و منزلتی برخوردار است که خداوند متعال ، قرآن کریم را در این ماه و در شب قدر نازل کرده است.
او گفت: روزه فقط نخوردن و نیاشامیدن نیست ، باید تمام اعضا و جوارح انسان در این ماه روزه باشد. چشم از دیدن حرام ، گوش از شنیدن حرام ، دست و پا از انجام دادن فعل حرام و زبان از گفتن چیزهای ناروا پرهیز کنند.
وی اظهار کرد: قرآن کریم از تمام ظلمت‌ ها انسان را بیرون می ‌کشد که این مهم جایگاه کتاب وحی نزد انسان ‌ها تعیین می‌ کند.
امام جمعه نیر افزود: در ماه مبارک رمضان مبلغان و روحانیون باید در پای منبرهای خود به فرمایش های قرآن بیشتر اهمیت داده و سعی کنند سخنرانی ها و خطبه ها کوتاه باشد.
وی در ادامه به مساله زکات هم اشاره کرد و گفت: در سال گذشته در شهرستان نیر 520 میلیون ریال زکات جمع آوری شد که صرف عمران همان روستاها شد.
وی خواستار ترویج فرهنگ پرداخت زکات در روستاهای شهرستان توسط متولیان امر شد.
فرماندار شهرستان نیر هم در این نشست با گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان بر برگزاری هرچه باشکوهتر برنامه های این ماه تاکید کرد و گفت: ماه رمضان ماه فیوضات الهی است و باید در این ماه بزرگ قدردان رحمت های پروردگار باشیم.
مهدی احمدی افزود: دهیاران و شوراهای اسلامی باید در جمع آوری زکات تلاش کنند.
او گفت: اقلام مصرفی مردم در ماه مبارک رمضان از جمله گوشت قرمز، برنج ، مرغ منجمد و شکر به انداز کافی موجود است و این اقلام بدون محدودیت در بازار با قیمت مناسب توزیع خواهد شد.
او اظهار کرد: با هدف تنظیم قیمت کالا در بازار شهرستان گروه تلفیقی به صورت مداوم گشت زنی کرده و با گرانفروشی به شدت برخورد خواهد شد.
خبرنگار: شهرام اصالت نیری ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.