به گزارش ایرنا،جعفر فهیمی روز شنبه در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی افزود: وضعیت اقتصادی حاکم در جامعه و لزوم ایجاد زمینه‌های تولید ملی و اشتغال وظایف دولت را در زمینه بستر سازی فضای کسب و کار برای جوانان و تقویت سرمایه گذاران داخلی سنگین تر کرده است.
وی اضافه کرد: تولید و اشتغال اهمیت زیادی در کشور برای آینده جوانان و جویندگان کار دارد و با فراهم آوردن زمینه‌های سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی می‌توانیم در آینده نزدیک به این مهم دست یابیم و سیاستگذاری های استان بر اساس تولید و اشتغال‌محور تدوین و شرایط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم می‌شود.
فهیمی بیان کرد: مسئولان استانی از ورود سرمایه‌گذاران خصوصی استقبال کرده و با نگاه مثبت نسبت به رفع موانع آنان اقدام می کنند.
وی اضافه کرد: ابتدا باید در عمل مشکل سرمایه‌گذاران استانی حل شود تا زمینه برای ورود سرمایه‌گذاران دیگر نیز به استان آماده شود.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل هم در این جلسه گفت: در سایه برنامه ریزی های انجام شده در سال های اخیر میزان تخریب اراضی کشاورزی در این استان کمتر از گذشته شده است.
روح الله نوروز زاده افزود: برای نظارت بر تخریب اراضی کشاورزی و جلوگیری از سودجویی برخی اشخاص برای تغییر کاربری و خرد کردن اراضی کشاورزی طوری برنامه ریزی شده که کارشناسان در قالب گروه های ناظر عملیات نظارت و حفاظت را در این زمینه انجام خواهند داد.
وی گفت: بر اساس قانون حفظ اراضی هرگونه تغییر کاربری و خرد کردن ار اضی کشاورزی بدون مجوز ممنوع بوده و برای موارد تخلف حکم قلع و قمع و جریمه های سنگین نقدی صادر می شود.
در این جلسه اجرای طرح های سرمایه گذاری در اراضی ملی شهرستان های استان مورد بررسی قرار گرفت.
وضعیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان اردبیل در دولت تدبیر و امید بهبود یافته و هم اکنون در 20 مجتمع آبدرمانی سرعین و مشگین شهر سرمایه گذاران بخش خصوصی فعال هستند.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.