به گزارش ایرنا ، جواد زنجانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: انتخابات در اردبیل در این دوره از شور و حال خاصی برخوردار بود بطوریکه 263 هزار و 419 نفر پای صندوق های رای حاضر شده و رای خود را به صندوق انداختند.
وی اضافه کرد: کار تطبیق و بررسی آرای نامزدها بصورت دقیق با حضور هیات اجرایی و نظارت و بازرس ها بدون طرفداری و جانبداری تا ساعت 23 شب گذشته انجام و نتیجه نهایی و قطعی هم مشخص شد.
وی گفت: فرمانداری اردبیل لیست نتایج را بصورت آگهی اعلام می کند و بعد از اعلام آگهی معترضان می توانند شکایت خود را ظرف 2 روز با مشخصات دقیق به فرمانداری و هیات نظارت شهرستان تحویل دهند.
فرماندار اردبیل بیان کرد: هیات نظارت شهرستان هم پنج روز وقت دارد رسیدگی لازم را انجام داده و نتیجه را به هیات نظارت استان اعلام کند که بعد از بررسی کامل شکایت ها ظرف 15 روز هیات نظارت استان نظر قطعی و نهایی خود را اعلام می کند
وی گفت: هیات های نظارت براساس قانون موظف هستند به شکایت های داوطلبان رسیدگی کنند هرچند اطمینان داریم که انتخابات اردبیل در صحت و سلامت کامل برگزار شده است.
فرماندار اردبیل افزود: شکایت های داوطلبان بصورت انفرادی قابل رسیدگی است و شکایت گروهی و دسته جمعی وجاهت قانونی ندارد .
زنجانی با اشاره برخی خبرسازی و شایعه پراکنی تعدادی از رسانه ها و شبکه های مجازی افزود: گمانه زنی برخی رسانه ها و شبکه های مجازی موجب تشویش اذهان عمومی شده و نگرانی هایی را بوجود آورده بود که خوشبختانه با تطبیق و بررسی های دقیق افکار عمومی تنویر شد.
وی سطح مشارکت مردم در انتخابات را بی نظیر خواند و گفت: این مشارکت پیام نوید بخشی برای اصلاح ساختارهای سیاسی ، اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی است و در پی این مشارکت نه تنها تحلیل گران داخلی بلکه تحلیل گران خارجی هم بر انسجام و همبستگی مردم ایران صحه گذاشتند.
وی در باره نتایج انتخابات ریاست جمهوری در اردبیل نیز افزود: در این انتخابات حسن روحانی 183 هزار و 90 رای ، سید ابراهیم رئیسی 105 هزار و 562 رای ،میر سلیم چهار هزار و 577 رای و هاشمی طبا هم یک هزار و 807 رای کسب کردند.
در شهرستان اردبیل 450 هزار واجد شرایط رای بودند که از این تعداد 330 هزار نفر آرای خود را به صندوق انداختند.
پنجمین دوره انتخابات شورای شهر اردبیل همزمان با دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه برگزار شد.
خبرنگار: یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.