به گزارش ایرنا حجت الاسلام امیر رشت بری در خطبه های امروز نماز جمعه خلخال افزود:
نقش مردم در نظام اسلامی و نظام مردم سالاری دینی کشور نقش بسیار حیاتی و ارزنده ای بوده و این نقش به اشکال مختلف از جمله حضور در صحنه های راهپیمایی و حمایت از نظام و در نهایت حضور حماسی در انتخابات و پای صندوق های رای بارها به نمایش گذاشته شده است.
وی اظهار کرد: حساب گلایه های مردم از حساب حضور در صحنه جدا بوده و هر زمان مردم پشتیبانی به نظام اسلامی را احساس کرده اند مانند صحنه انتخابات امروز پای در میدان گذاشته و بدون توجه به مشکلات جامعه در صحنه حاضر شده اند.
امام جمعه خلخال در بخش دیگری از سخنانش گفت: ترویج فرهنگ غلط فرزند کمتر موجب شده تا نرخ رشد جمعیت در کشور نامطلوب و نگران کننده شود.
وی افزود: وضعیت رشد جمعیت در کشور مناسب نیست و این مشکل اجتماعی بدنبال ترویج فرهنگ غلط تک فرزندی و یا زندگی بهتر در سایه فرزند کمتر در جامعه امروزی به وجود امده است .
وی با اشاره به مشکلات ناشی از کاهش جمعیت کشور در آینده اظهار کرد: کاهش جمعیت کشور یک هشدار و یک خطر جدی محسوب می شود و مقابله با این پدیده اجتماعی غلط مستلزم توجه جدی مسوولان ارشد نظام به خانواده و فراهم کردن ساز و کار لازم برای ازدواج اسان جوانان همراه با زمینه سازی برای ایجاد اشتغال افراد جوان و جویای کار جامعه است.
خطیب جمعه خلخال گفت: افزایش تشریفات ازدواج همراه با سختگیری های بی مورد از سوی خانواده ها از یک سو و بی توجهی مسوولان به امر ازدواج جوانان از سوی دیگر موجب افزایش سن ازدواج شده بطوریکه میانگین سن ازدواج در جامعه امروزی از سن 20 سال های گذشته به 30 در جامعه امروزی رسیده است.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل واقع است.
خبرنگار:بهرام نقی زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7119/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.