به گزارش ایرنا ، سید حسین مرعشی عصر روز شنبه در اجتماع بزرگ فرهنگیان و دانشجویان اردبیل در ستاد انتخاباتی روحانی افزود: در این انتخابات سه چیز حکم می کند که روحانی را دوباره بعنوان رئیس جمهور انتخاب کنیم که یکی حفظ ایران ،دومی قدرشناسی و سومی هم وجود بحران های منطقه ای و بین المللی است که ایجاب می کند بدون قید و شرط سکانداری ریاست جمهوری را دوباره به وی واگذار کنیم تا کارهای نیمه تمام را به اتمام برساند.
مرعشی بیان کرد: امروز در دنیایی زندگی می کنیم که جنگ طلبان بر سر قدرت آمدند و سپردن امور کشور به فرد بی تجربه و افراطی خطای بزرگی است و باید از آن برحذر بود .
وی بابیان اینکه ما باید قدرشناس خدمات روحانی باشیم افزود: دکتر روحانی برای مملکت و حفظ ایران و امنیت ایران با لغو تحریم های ظالمانه و به سرانجام رساندن برجام گام مهمی برداشته است که هیچ کس نمی توانست به اندازه روحانی با تدبیر و عقلانیت مسیر را برای تقویت دیپلماسی خارجی بازکند.
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی افزود: ما سه بحران در ایران داشتیم،بحران ناشی از اشغال سفارت آمریکا توسط دانشجویان،بحران منطقه ای و جنگ و سومی هم بحران هسته ای بود که در دولت گذشته شش قطعنامه علیه ایران صادر شد و روحانی با تمام قدرت و با تدبیر و مذاکره باشش قدرت جهانی این بحران را از بین برد.
مرعشی اضافه کرد: واقعا برای همه جای تعجب بود که روحانی بتواند شش قطعنامه شورای امنیت را لغو بکند چرا که کاری سخت و طاقت فرسا بود.
وی مقاومت ملت ،صلابت رهبری ،انسجام و مدیریت نیروهای مسلح و موفقیت ایران در منطقه خاورمیانه را چهار سرمایه بزرگ دانست و افزود: باید اعتراف کرد که در نتیجه برجام امنیت پایدار برای ایران اسلامی بدست آمد امنیتی که مهمتر از نفت است و به خاطر همین اقدامات مهم دکتر روحانی باید از وی قدر شناسی کنیم و با انتخاب دوباره او این قدرشناسی محقق می شود.
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به مهار تورم در دولت روحانی بیان کرد: در دولت گذشته علاوه براینکه اقتصاد کشور فلج شد تورم به بالای 40 درصد رسید و امروز با درایت و برنامه ریزی دولت تدبیر و امید می بینیم که تورم به هشت درصد رسیده است .
مرعشی خودکفایی در گندم را یکی از اقدامات خوب دولت عنوان کرد و گفت: در طرح خودکفایی گندم دولت 100 هزار میلیارد ریال مابه التفاوت به کشاورزان و گندم کاران داده است واین به این معنی است که 100 هزار میلیارد ریال در سفره کشاورزان و مصرف کنندگان مانده است.
وی با اشاره به طرح تحول سلامت در کشور بیان کرد: یکی از ماندگار ترین کارهای دولت تدبیر و امید طرح تحول سلامت است که امروز می بینیم مردم با حداقل هزینه درمان مورد نیاز خود را تامین می کنند و دولت هم تاکنون 150 هزار میلیارد ریال در این رابطه برای مردم هزینه کرده است.
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی افزود: با اینگونه اقدامات خوب و ماندگار چگونه ممکن است مردم به سمت انتخاب یک فرد کم تجربه بروند.
مرعشی گفت: برای امنیت آینده ،برای کمک به رهبری ،برای قدرشناسی و براساس قاعده عقلانی برای تکمیل کارهای نیمه تمام این بار نیز روحانی را انتخاب می کنیم و یقین داریم که دولت بعدی روحانی قدرتمند تز از دولت اول خواهد بود.
وی همچنین طی سخنانی در همایش «تکرار امید» در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی گفت: فضای سیاسی کشور باید طوری باشد که هر کسی در انتخابات برنده باشد، نظام و مردم برنده شود.
سید حسین مرعشی تصریح کرد: ما نباید فضا را به سمتی سوق دهیم که باخت افراد در انتخابات، به باخت ملی تبدیل شود.
وی با بیان اینکه اگر نظامی گری در منطقه جواب می داد، امروز باید صدام 'آقای منطقه' می شد، افزود: ایران 12 سال پس از چین توسعه اقتصادی را شروع کرد اما چون در ایران سیاست ها ثابت نبوده است در توسعه اقتصادی به اهداف پیش بینی شده نرسیدیم.
وی با بیان اینکه ظرف 15 سال گذشته حجم اقتصاد دنیا از 35 هزار میلیارد دلار به 70 هزار میلیارد دلار افزایش یافته است، اضافه کرد: سهم ایران از اقتصاد جهانی 1.2 درصد بوده است اما در دولت قبلی این سهم به 0.6 درصد کاهش یافته بود که این یکی از نتایج انتخاب های ما است.
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی اضافه کرد: کاری که در برجام دوره روحانی انجام شد، بهتر از ملی شدن صنعت نفت در دوره مصدق بود چرا که در دوره مصدق، فقط نفت به دست آوردیم اما در برجام، امنیت به دست آوردیم.
مرعشی تصریح کرد: سیاست ایران در سال ٨٤ سقوط آزاد را تجربه کرد و در این سال هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان به کشور بد کرده و زمینه را برای حاکمیت پوپولیست ها فراهم کردند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر روز 29 اردیبهشت برگزار می شود.
خبرنگار: یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.