اخلاق محمدیان روز پنجشنبه در حاشیه نشست وزیر نفت با صنعتگران و سازندگان تجهیزات صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی خوزستان در اهواز با بیان اینکه این کارگروه تخصصی نخستین بار است که در استان خوزستان شکل می گیرد افزود: استان خوزستان دارای مزیت های نسبی فراوانی در ساخت تجهیزات صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی است ولی با این حال سازندگان تجهیزات این صنعت در استان همواره با مشکلاتی رو به رو بوده اند که امیدواریم با تشکیل این کارگروه مشکلات آنان پس از احصاء و جمع بندی ، تصمیم گیری لازم از سوی وزارت نفت انجام گیرد.
وی با اشاره به اینکه در آینده حمایت وزارت نفت از سازندگان تجهیزات صنعت نفت در خوزستان با هدف اشتغال زایی و تولید باکیفیت تر قطعات و تجهیزات بیشتر خواهد شد افزود: در سال 1383 خوشه سازندگان تجهیزات نفتی در خوزستان با 180واحد صنعتی کوچک و متوسط شکل گرفت و هم اکنون شمار این واحدها به 500 واحد رسیده است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان با بیان اینکه هم اکنون در شهرک های صنعتی شماره 1 ، 3 و 4 اهواز به صورت خودجوش شهرک تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت شکل گرفته ، افزود: در آینده با برنامه ریزی بهتر و درک و شناسایی دقیق تر نیازهای صنعت نفت ، واحدهای سازنده تجهیزات نفت در خوزستان سهم بیشتری در ساخت تجهیزات صعت عظیم نفت برعهده می گیرند.
محمدیان افزود: در چهار سال اخیر 70شرکت صنعتی دانش بنیان در ساخت تجهیزات نفت ، گاز و پتروشیمی شناسایی و ثبت شده و هم اکنون در حال فعالیت هستند.
وی با شکل گیری این شرکت های دانش بنیان صنعت نفت ، این شرکت ها قادر خواهند بود در پروژه های مهم نفت استان و خارج از کشور مشارکت و کار کنند افزود: باحمایت وزارت نفت ، این شرکت ها قادر خواهند بود اشتغال زایی مناسبی داشته باشند و تجهیزات مطابق با استانداردهای جهانی بسازند.
بنا به این گزارش زنگنه عصر روز پنجشنبه در نشست با صنعتگران و مدیران شرکت های خصوصی سازنده تجهیزات نفت ، گاز و پتروشیمی خوزستان در سالن اداری شهرک های صنعتی استان ، دستور داد کارگروه ویژه بررسی مشکلات و توانمندی های صنعتگران بومی خوزستان را صادر کرد که این این نوید با استقبال پرشور صنعتگران خوزستانی مواجه شد.
زنگنه هدف نهایی از تشکیل این کارگروه را کمک به اشتغال و تولید داخلی به خصوص شرکت های کوچک سازنده تجهیزات نفتی در سطح استان خوزستان بیان کرد.
به گفته این مقام ارشد وزارت نفت این کارگروه متشکل از مدیران نفتی استان برخی مدیران وزارت نفت و سازندگات تجهیزات نفتی خوزستان پس از جمع بندی مشکلات و چالش ها ، تصمیم ها و پیشنهادهای لازم برای کمک و حمایت از مجموعه سازندگان تجهیزات نفتی خوزستان اتخاذ می شود.
زنگنه که چهارشنبه شب با استقبال استاندار خوزستان وارد اهواز شده بود روز پنجشنبه از منطقه حاشیه نشین و محروم ملاشیه در اطراف اهواز که ذخایر زیادی از نفت خام در آن وجود دارد بازدید و با اهالی آن دیدار و گفت و گو کرد.
وزیر نفت دولت تدبیرو امید پس از چند برنامه کاری در اهواز ، سوسنگرد و هویزه ، امشب راهی تهران می شود.
6002//6065
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.