معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: ریشه اصلی بسیاری از مصائب کشور در کمرنگ شدن صداقت است.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، ناصر نصیری در اولین همایش ملی آسیب های اجتماعی در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: بحث آسیب‌های اجتماعی، بحث وسیع و دامنه‌داری است، به همین دلیل کار در این زمینه سخت است .

وی با اشاره به ضرورت همکاری مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی، افزود: مقام معظم رهبری چهار مورد از آسیب‌ها را به عنوان آسیب‌های اولویت‌دار مطرح کرده است که باید در این مسیر حرکت کرد .

نصیری با اشاره به اینکه تاثیر سیاست و اقتصاد بر مسائل اجتماعی غیر قابل انکار است، اضافه کرد: بر این باور هستم که ریشه اصلی بسیاری از مصائب کشور در کمرنگ شدن صداقت است .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل ادامه داد: سیاست‌های اجرایی کشور در زمینه آسیب‌های اجتماعی بر اساس منویات مقام معظم رهبری تدوین شده است .

نصیری با بیان اینکه دولت در سال‌های اخیر سند تقسیم کار ملی را تنظیم کرده است، افزود: طبق این سند وظایف دستگاه‌های مختلف در زمینه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی مشخص شده است .

حجت الاسلام و المسلمین سیف‌اله مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به توجه دین به مسائل اجتماعی، گفت: دین مبین اسلام در زمینه مسائل اجتماعی آنقدر زیبا مطرح شده است که هیچ قانونی نمی‌تواند هم سطح دین باشد .

وی با اشاره به تلاش دین برای تدوین قوانین خودتربیتی، ادامه داد: دین مبین اسلام، احکام پنجگانه یعنی واجب، حرام، مستحب، مکروه و مباح را طوری تدوین کرده است که حدود و چارچوب‌های رفتاری و گفتاری انسان را با جزئیات تبیین کرده است .

مدبر با اشاره به اینکه اگر در جامعه دین حاکم باشد، باید در آن جامعه فقر از بین رود، تصریح کرد: دین در زمینه‌های اقتصادی و اجتماهی مسائل را به خوبی مشخص کرده است .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.