عدیل سروی روز پنجشنبه در جمع کشاورزان پیشرو استان افزود: این طرح در راستای تغییر الگوی کشت محصولات با نیاز آبی کمتر و تولید بهینه و پایدار در استان ادامه می یابد.
او گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان نیز به 115 هکتار رسیده است.
او اظهار کرد: در سال 92 کل تولید محصولات کشاورزی اعم از زراعی ، باغی و دامی سه میلیون و 700 هزار تن بود که در سال 95 به چهار میلیون و 500 هزار تن رسید که این مهم و دستاورد اساسی در راستای تامین امنیت غذایی با وجود واقعیت اجتناب ناپذیر هماهنگی تنگاتنگ مروجان و کارشناسان ترویج و محققان و آموزشیاران با کشاورزان و بهره برداران است.
وی همچنین به افزایش سطح زیر کشت و توسعه محصول زعفران با ارزش اقتصادی بالا و کار آفرینی قابل ملاحظه در استان اشاره کرد و افزود: در سه سال گذشته بیش از 89 تن پیاز زعفران در بین زارعان استان توزیع شد و در حال حاضر سطح زیر کشت زعفران در استان 51 هکتار است.
سروی در زمینه خرید و توزیع نهال یارانه دار گل محمدی نیز گفت: در سه سال گذشته بیش از 400 هزار اصله نهال بین متقاضیان واجد شرایط توزیع شد و اعتباری که به این منظور هزینه شد 778 میلیون ریال بود که در حال حاضر سطح زیر کشت این محصول در استان 45 هکتار می باشد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، سروی در زمینه وضعیت توسعه و گسترش باغ های پسته در استان نیز تشریح کرد: 70 هزار اصله نهال پسته یارانه دار در بین متقاضیان توزیع شده و سطح زیر کشت این محصول به 210 هکتار رسیده است.
او افزود: خرید حدود 100 هزار اصله انواع پایه های رویشی کشت بافتی و عقد قرارداد با نهالستان های مجاز برای تولید نهال برای توزیع بین متقاضیان احداث باغ های متراکم از دیگر فعالیت های این سازمان در سه سال گذشته در ارتباط با بخش باغبانی استان است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.