به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، صفر توحیدی صبح امروز در جلسه بررسی راهکارهای توسعه پرداخت زکات در اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته اردبیلی‌های خیر بیش از 27 میلیارد و 181 میلیون ریال زکات مال و فطریه پرداخت کرده‌اند و این میزان زکات پرداختی خیران نسبت به مدت مشابه خود در سال 94، حدود 21 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در سال 94 کشاورزان و نیکوکاران اردبیلی نزدیک به 22 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات پرداخت کرده‌اند که افزایش مساعدت‌های مردمی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و مشارکت حداکثری خیران در طرح‌های حمایتی بیانگر اعتماد عمومی به این نهاد است که امیدواریم در سایه کمک‌های همه جانبه نیکوکاران بتوانیم خدمات گسترده‌تری رابه اقشار اسیب پذیر ارائه کنیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه خیران بیش از 20 میلیارد ریال زکات مال پرداخت کرده‌اند، افزود: نیکوکاران بیش از هفت میلیارد ریال نیز در قالب زکات فطریه به نیازمندان کمک کرده‌اند.

توحیدی با بیان اینکه بیش از 15 میلیارد و 332 میلیون ریال از زکات پرداختی در قالب سهم الفقراء برای رفع مشکلات خانواده‌های تحت پوشش هزینه شده است، تصریح کرد: از محل زکات سهم الفقراء به مشکلات 2 هزار و 18 نفر از مستمندان و محرومان منطقه رسیدگی شده است.

وی با اشاره به اینکه احداث یک مسکن مددجویی و بهسازی 92 منزل خانواده‌های تحت حمایت از جمله اقدامات انجام شده از محل زکات پرداختی خیران در خدمت رسانی به اقشار محروم جامعه است، اظهار کرد: به 213 نفر از مددجویان نیز خدمات درمانی ارائه شده است تا آنان علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری خود با مشکلات دیگری مواجه نباشند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه پرداخت کمک هزینه تأمین جهیزیه به 62 نوعروس تحت حمایت از دیگر فعالیت‌های انجام شده است، گفت: از محل زکات به تحصیل 14 دانش‌آموز نیازمند کمک شده است.

توحیدی بیان کرد: آزادی دو زندانی جرائم غیرعمد از زندان و بازگشت آنان به آغوش گرم خانواده‌های خود یکی از مهم‌ترین خدمات ارزنده‌ای است که از محل زکات پرداختی خیران انجام شده است و بهره‌مندی یک هزار و 634 مددجو از سایر خدمات حمایتی کمیته امداد نیز از دیگر فعالیت‌های این نهاد در دستگیری از فقرا و نیازمندان است.

وی با بیان اینکه از محل زکات پرداختی 80 مورد پروژه عام المنفعه به انجام رسیده است، تصریح کرد: طبق اساسنامه شورای زکات، 60 درصد از زکات برای فقراء و 40 درصد آن برای پروژه‏‏‎های عمرانی در نظر گرفته شده است که بر این اساس کمیته امداد می‌کوشد از طریق زکات سهم الفقراء به مشکلات خانواده‌های بی‌بضاعت رسیدگی کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل افزود: 880 روستا در سطح استان مشمول پرداخت زکات هستند که با همکاری هر چه بیشتر مسئولان، خیران و نیکوکاران می‌توانیم شاهد رفع فقر و محرومیت از جامعه باشیم که امیدواریم این همیاری‌ها امسال به شکل چشمگیرتری انجام شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 622233
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.