بهلول تکلوی روز سه شنبه در جلسه توجیهی تداوم و ارتقای تولید و اشتغال در زیر بخش دام و طیور استان با اشاره به موفقیت و پیشرفت چشمگیر در معرفی متقاضیان تسهیلات در بخش دام و طیور در سال گذشته اظهارامیدواری کرد که امسال نیز با ابلاغ به موقع تسهیلات از تعداد واحدهای راکد و نیمه فعال کاسته و بر تعداد واحدهای فعال بیافزاییم.
او گفت: اجرای دقیق و منظم سیاست های موجود و هدف گذاری در حوزه کشاورزی بویژه زیر بخش دام و طیور نقش کلیدی در تامین امنیت غذایی دارد و یکی از کارآمدترین ابزاری است که می تواند با ادامه تولید محصولات سالم و مستمر یک حداقل سطح اطمینان را در تامین سبد غذایی خانوارها در بین تولیدکنندگان بخش ایجاد کند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، تکلوی افزود: در سال جاری برای توسعه و گسترش برنامه های آموزشی و ترویجی برای افزایش سطح آگاهی و اطلاعات بهره برداران ، توسعه برنامه های اصلاح نژادی برای افزایش توان تولید پایدار در زمینه شیر و گوشت و تغییر سیستم پرورشی در واحدهای پرورش و نگهداری دام سبک برای بالا بردن قدرت اقتصادی و افزایش درآمد خانوارهای تولید کننده تلاش می شود.
او همچنین از بهره گیری از روش های نوین پرورش دام و برنامه های کاربردی و عملی اصلاح نژادی، تولید محصولات صادرات محور بر اساس پتانسیل بالقوه استانی در بخش دام و طیور و زنبور عسل ، بالا بردن مصرف سرانه مواد پروتئینی بویژه شیر از طریق افزایش آگاهی مصرف کنندگان ، فعال کردن واحدهای تولیدی ، کارخانه های شیر و کشتارگاه های غیر فعال و نیمه فعال و برند سازی و اخذ گواهی کیفیت محصول با محوریت عسل سبلان خبر داد.
به گفته او ، امسال با احداث مجتمع های گاو شیری با ظرفیت 10 هزار راس و فعال سازی واحدهای دام و طیور با اعطای تسهیلات بانکی به میزان 2 هزار میلیارد ریال در بخش دام استان اردبیل تولید و اشتغال رونق خواهد یافت.
در استان اردبیل 375 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 6میلیون و 200 هزار قطعه ، 33 واحد مرغ مادر با ظرفیت یک میلیون و 540 هزار قطعه و 28 واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت 687 هزار قطعه فعال می باشد.
استان اردبیل با بیش از چهار میلیون واحد دامی و مراکز تولید همچون مراکز متعدد پرورش دام و طیور ، وجود دو مجتمع عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان ، کارخانه های متعدد خوراک دام و طیور ، سه باب کشتارگاه صنعتی دام و پنج باب کشتارگاه صنعتی طیور یکی از استان های مهم این بخش در رشد اقتصادی کشور است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.