به گزارش ایرنا ، سخاوت بیرامی روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال افزود: از 134 ساختمان مدارس موجود منطقه آموزش و پرورش خلخال هفت مدسه جدید ، عمر ساختمان 17 مدرسه 20 سال و مابقی مدارس با عمر بالای 20 تا 70 سال بوده که بیشتر آنها به خاطر فرسوده شدن نیاز به تخریب و بازسازی دارند.
وی گفت: از این تعداد مدارس فرسوده خلخال عمر ساختمان 22 مدرسه بالای 50 سال است طوری که عمر ساختمان دبیرستان دخترانه سمیه شهر بیش از 70 سال و عمر مدرسه دخترانه شاهد فرامون نیز 57 سال است.
بیرامی اظهار کرد: علاوه بر فرسوده بودن ساختمان بیشتر مدارس که دانش آموزان و اولیا را رنج می دهد آسفالت محوطه بیشتر مدارس نیز از بین رفته و نیاز به آسفالت جدید دارد که انتظار می رود شهرداری خلخال در آسفالت محوطه مدارس با آموزش و پرورش همکاری کند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز خلخال در چهارم اردیبهشت امسال گفت: در سال جاری بیش از یک میلیارد و 600 میلیون ریال از سوی مجمع خیرین مدرسه ساز خلخال برای تعمیرات مدارس هزینه شده و برگزاری این جشنواره فرصتی مناسب برای ارائه وضعیت فرسودگی ساختمان مدارس و جلب کمک های خیرین مدرسه ساز برای بازسازی این مدارس است.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این جلسه با بیان اینکه در جلسه شورای برنامه ریزی این شهرستان اعتبارات ویژه ای برای نوسازی مدارس فرسوده منظور خواهد شد گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی استفاده از ظرفیت مجمع خیرین مدرسه ساز به نحو مطلوب در نوسازی مدارس در حال تخریب به مسوولان آموزش و پرورش شهرستان کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به تحصیل 55 درصد از کل دانش آموزان خلخال در رشته علوم تجربی و شانس 26 درصدی قبولی در آزمون سراسری کنکور خواستار تلاش مسوولان آموزش و پرورش خلخال برای هدایت تحصیلی مناسب دانش آموزان در انتخاب رشته های تحصیلی متناسب با نیاز منطقه با هدف جلوگیری از افزایش بیکاران تحصیل کرده و ایجاد فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی پس از پایان تحصیلات آموزش عالی در منطقه شد.
تشریح برنامه های گرامیداشت هفته معلم و مشاغل ، معرفی اعضای جدید شورای آموزش و پرورش خلخال و تجلیل از اعضای قبلی از دیگر برنامه های این جلسه بود.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.