استاندار خوزستان از ارتقاء رتبه کنکور استان از 27 به 19 در سه سال دولت یازدهم خبر داد و با بیان اینکه ارتقاء رتبه کنکور از این پس دشوارتر خواهد بود، گفت: باید ذهن مردم و جامعه نسبت به مسأله کنکور حساس شود و دستگاه‌ها به‌طور ویژه برای این امر وقت بگذارند و یک آماده‌باش عمومی در استان ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلام‌رضا شریعتی در جلسه شورای آموزش و پرورش با یادآوری اینکه شورای آموزش و پرورش تا زمان برگزاری کنکور سراسری باید هر 2 هفته یک‌بار تشکیل شود، اظهار کرد: بنا بود که یک کمیته پشتیبانی با مسئولیت رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تشکیل شود که باید حتما در جلسات حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه استانداری متعهد شده است هزینه‌های مربوط به کنکور را تقبل کند، افزود: اقداماتی که در سال‌های اخیر انجام شده، موجب ارتقاء رتبه کنکور خوزستان از 27 در سال 92 به 19 در سال 95 شده است که نشان می‌دهد اگر اهتمام و برنامه‌ریزی وجود داشته باشد می‌توان پراکندگی جمعیتی، وجود اقلیم‌های خاص و دوره آموزشی کوتاه‌تر استان را جبران کرد.

شریعتی همچنین به پیشرفت آموزشی شهرستان گتوند اشاره و اظهار کرد: شهرستان گتوند طی سه سال گذشته رتبه نخست آموزشی استان را کسب کرد و باید از تلاش‌های انجام‌شده در آموزش و پرورش گتوند در شورای اداری تجلیل شود.

استاندار خوزستان با تأکید بر نقش فرمانداران به‌عنوان رؤسای شورای آموزش و پرورش در شهرستان‌ها، گفت: در شهرستان‌ها نیز شورا باید هر 2 هفته یک‌بار تشکیل و یک جلسه در میان به بحث کنکور اختصاص داده شود.

شریعتی ادامه داد: ارتقا از رتبه کنونی، از این پس دشوارتر خواهد شد؛ چراکه رقابت نزدیک‌تر می‌شود و با توجه به پراکندگی و جمعیت استان باید اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم و تمام دستگاه‌ها و امکانات استان، حتی دستگاه‌های اجرایی مختلف در این راه بسیج شوند.

وی تصرح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید برای دانش‌آموزان کنکوری سازمان خود، تلاش کنند و آمار این دانش‌آموزان را بدهند و سپس گزارش کنند که برای این افراد چه کارهایی انجام داده‌اند؛ همچنین باید یک سیستم تشویقی برای فرمانداران و رؤسای آموزش و پرورش که رتبه‌های اول تا پنجم کنکور در استان را کسب کرده‌اند، تعریف شود و مورد تقدیر قرار گیرند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: به شهرداران تأکید می‌کنم با رؤسای آموزش و پرورش همکاری کنند؛ همچنین رسانه‌ها سعی کنند این امر را تبلیغ و ذهن خانواده‌ها و مسئولان را به این موضوع حساس کنند و احساس شود یکی از ملاک‌های تمییز خانواده‌ها از یکدیگر، توجه به علم‌اندوزی است. باید کمیته‌ای برای نظارت و سرکشی به کلاس‌های کنکور تشکیل شود و دستگاه‌ها تا زمان کنکور به‌طور ویژه وقت بگذارند و یک آماده‌باش عمومی در استان شکل بگیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.