به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، برات سلیمی پیش از ظهر امروز در جمع اعضای کمیته جشنواره فیلم رشد در اردبیل اظهار کرد: جشنواره فیلم رشد، ظرفیتی را به وجود می‌آورد تا آموزش و پرورش برای پیشبرد فرآیند یاددهی و یادگیری از توانایی صنعت سینما بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره با 45 مسابقه در چهل و ششمین دوره برگزاری از قدیمی‌ترین جشنواره های فیلم در ایران محسوب می شود، تصریح کرد: با برگزاری این جشنواره در واقع جایگاه فیلمهای آموزشی، علمی و تربیتی از نظر کمی و کیفی ارتقا پیدا می‌کند.

سلیمی با اشاره به اینکه جشنواره فیلم رشد امکان تشویق هنرمندان برجسته ایران را به ساخت فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی فراهم می سازد، بیان کرد: یکی از اهدافی که آموزش و پرورش در برگزاری این جشنواره دنبال می کند، ایجاد ارتباط متقابل بین تولیدکنندگان فیلمها و برنامه‌های علمی، آموزشی و تربیتی بوده که منجر به علاقه‌مندی به توسعه فرهنگی خواهد شد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر بکارگیری فیلم‌های آموزشی، علمی و تربیتی در فرایند برنامه درسی گفت: تنوع بخشی به محیطهای یادگیری در فرایند تعلیم و تربیت جزو راهکارهای عملیاتی سند تحول بنیادین است.

وی با مهم ارزیابی کردن تبادل فرهنگی و هنری بین کشورهای مختلف دنیا و جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: موضوع فیلمهای این جشنواره ، مستند، انیمیشن، فیلمهای تربیتی داستانی بلند و کوتاه، نماهنگ و در برخی حوزه‌های دیگر است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه این جشنواره از 9 تا 13 اردیبهشت‌ماه امسال به مدت 5 روز در 19 ناحیه و منطقه آموزش و پرورش استان برگزار خواهد شد، افزود: این جشنواره در 40 سالن ثابت با ظرفیت 4 هزار و 340 نفر و با اکران 68 فیلم منتخب در سطح استان با موضوعات مختلف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619920
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.