به گزارش روز دوشنبه ایرنا از آموزش و پرورش استان، محمدرضا وطنی در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز گلستان افزود: از آغاز بکار دولت یازدهم تاکنون یکهزار و 200 مدرسه در سطح استان احداث و یا مرمت شده است.
وی با یادآوری اینکه اداره کل نوسازی مدارس ماموریت ساخت و تکمیل مدارس را برعهده دارد، اضافه کرد: نوسازی مدارس براساس وظیفه برای تکمیل مدارس خیرسازی با 50 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی نیز اقدام می کند.
به گفته وی؛ یک سوم از این کلاس ‎ها توسط بخش غیر دولتی ساخته شده است.
مدیر کل نوسازی مدارس گلستان نیز گفت: با کمک نیکوکاران در دوره فعالیت دولت یازدهم، در مجموع 350 کلاس درس جدید ساخته شده است و در جشنواره سال گذشته نیز خیراندیشان برای ساخت و نوسازی مدارس 80 میلیارد ریال اختصاص دادند.
عماد مخدومی با بیان اینکه این اداره کل سال گذشته 35 پروژه نوسازی مدارس در قالب 230 کلاس ساخته است، افزود: با همکاری خیرین مدرسه ساز استان در این مدت 21 پروژه مشارکتی در قالب 110 کلاس درس ساخته و به بهره برداری رسید.
وی یادآور شد: در استان گلستان 2 هزار و 500 کلاس درس وجود دارد که از این میزان 24 درصد نیاز به بازسازی داشته و 25 درصد نیز باید مقاوم‎ سازی شود.
مدیر کل نوسازی مدارس گلستان افزود: یکهزار و 300 پروژه در گلستان از سال 77 که مجمع خیرین مدرسه ‎ساز در استان شکل گرفته، تاکنون تحویل آموزش و پرورش دادیم که 496 پروژه به همت نیکوکاران ساخته شده است.
مختومی با توجه به برنامه‎ ریزی ها ابراز امیدواری کرد که تا پایان برنامه ششم توسعه در استان دیگر مدرسه تخریبی وجود نداشته باشد.
3014/1648
تنطیم : مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.