به گزارش خبرنگار ایرنا در این آئین امیر سرتیپ دوم هاشم شهیدی از یادگاران دوران دفاع مقدس و همرزم شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی گفت: خلوص و وفاداری شهید صیاد شیرازی به نظام و انقلاب اسلامی زبانزد خاص و عام بود.
وی افزود: شهید صیاد شیرازی از مجاهدان واقعی و انسانی بزرگ و به حق یکی از فرماندهان ولایی با روحیه انقلابی بود و به خاطر نظام و انقلاب در مقابل تمام بدخواهان حتی عناصر ضد انقلاب مثل بنی صدر ایستاد و از آرمان های انقلاب نوپای اسلامی دفاع کرد.
وی اظهار کرد: ایشان علاوه بر اینکه یک نظامی انقلابی و ارزشی بود یک مدیر توانمند و دلسوز بود به طوری که بعد از عزل بنی صدر و به فرمان امام خمینی (ره) اداره امور ارتش
را به دست گرفت و در ایجاد اتحاد و همدلی بین نیروهای سپاهی، ارتشی و نیروهای مردمی نقش بسزائی داشت.
وی بیان کرد: این اتحاد، همبستگی و هماهنگی در بین نیروهای انقلاب در دوران دفاع مقدس
باعث پیروزی‌های بزرگی مانند عملیات‌های ثامن‌الحجج، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس شد.
امیر شهیدی با اشاره به عملیات مرصاد و نقش پررنگ شهید صیاد شیرازی در این عملیات گفت: شهید صیاد شیرازی با اقدامات مدبرانه و انقلابی خود در این عملیات کاری کرد که منافقین برای همیشه زمین گیر شوند و امروز نیز نمی توانند عملیات نظامی علیه نظام انجام دهند و همه اینها را مدیون شجاعت و تیزبینی شهید صیاد شیرازی هستیم.
وی مسئولیت امروز همه را در مقابل زحمات و از خود گذشتگی شهیدان بسیار سنگین عنوان کرد و افزود: باید همه تلاش کنیم وصایا و اهداف و آرمان های شهدا به درستی به جوانان و نسل جدید انتقال داده شود.
خاطره گویی، شعر خوانی و مداحی از دیگر قسمت های این آئین بزرگداشت بود.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.