به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی قبل از ظهر امروز با حضور مسئولان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم در مسجد قدس اردبیل برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم بازنشسته هاشم شهیدی، یادگار دوران دفاع مقدس و همرزم شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی امروز در مراسم هیجدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی در مسجد قدس اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی از مجاهدان واقعی و انسان بزرگی و به حق یکی از فرماندهان ولایی بود که روحیه انقلابی در وجود این شهید برای همیشه زنده بود و حتی در مقابل عناصر ضد انقلابی مثل بنی صدر، ایستادگی کرده و مدافع آرمان‌های انقلاب اسلامی بود.

وی گفت: شهید صیاد شیرازی بعد از عزل بنی صدر و به فرمان امام خمینی (ره) اداره امور را بر دست گرفت و مهم‌ترین کار یعنی ایجاد اتحاد و همدلی در بین نیروهای سپاهی، ارتشی و نیروهای مردمی را عملیاتی کرد.

 یادگار دوران دفاع مقدس و همرزم شهید افزود: همین فرآیند ایجاد همدلی و هماهنگی بین نیروها سبب پیروزی‌های بزرگی مانند عملیات‌های ثامن‌الحجج، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس شد که نتایج مطلوب این عملیات‌ها هیچ‌وقت فراموش نخواهد شد.

امیر سرتیپ دوم بازنشسته هاشم شهیدی با اشاره به عملیات مرصاد و نقش پررنگ شهید صیاد شیرازی در این عملیات، تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی کاری انجام داد که منافقین برای همیشه زمین گیر شوند و امروز نیز نمی توانند عملیات نظامی علیه نظام انجام دهند و همه اینها را مدیون شجاعت و تیزبینی شهید صیاد شیرازی هستیم.

در ابتدای این مراسم نیز امیر محمد مختاری‌فر، فرمانده تیپ 40 مستقل پیاده ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اقتدار و امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مدیون رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های شهیدان و فرماندهان دلاوری مانند شهید امیرسپهبد صیاد شیرازی هستیم که به معنای واقعی کلمه ایثار و فداکاری را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: باید وصیت‌نامه شهیدانی مثل امیر صیاد شیرازی برای نسل جوان تبیین شود چرا که این شهیدان الگوی بسیار مناسبی برای نوجوانان و جوانان هستند و باید راه و روش شهداء و ارزش‌هایی که به خاطر آن‌ها، جان شیرین خود را نثار کردند، در جامعه رواج پیدا کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611595
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.